Opdrachten

Ministerie van Buitenlandse Zaken - HR HR adviseur

HR adviseur

Info

Functie

HR adviseur

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

09.05.2023 - 18.11.2023

Opdrachtnummer

135921

Sluitingsdatum

date-icon15.05.2023 clock-icon18:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:

Als HR adviseur bij de Directie Consulaire Dienstverlening en Visumbeleid bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken ga jij hieraan bijdragen. Jouw advisering is gericht op het Consulaire Domein zowel richting onze posten in het buitenland als in Den Haag. Daarnaast zul je inhoudelijke input leveren op het HR instrumentarium. Denk hierbij aan de uitwerking en het actueel houden van een Strategisch Personeelsplan (SPP) zodat inzicht wordt verkregen in de ontwikkeling van de functies binnen het consulaire domein; loopbaanpaden inzichtelijk worden gemaakt en een opleidingsplan ontwikkeld kan worden voor de diverse functies in het consulaire domein.
Belangrijke uitdaging is het uitwerken van nieuwe oplossingen voor het opbouwen van brede en diepe consulaire kennis ter versterking van de uitvoering. Ook het behouden van medewerkers voor het consulaire domein en BZ in het algemeen is een speerpunt van het HR-cluster. Pionieren staat in deze rol centraal en vraagt durf en visie. Je neemt plaats in allerlei werkgroepen en vergroot het netwerk en de samenwerking met andere afdelingen en directies. Je signaleert trends en ontwikkelingen. Ook zoek je de samenwerking op met andere spelers van de afdeling Consulaire Bedrijfsvoering waar het HR cluster onder zal vallen. Mede dankzij jou en jouw collega’s kunnen onze managers in Den Haag en op de Posten en onze medewerkers hun werk goed en prettig uitvoeren.
Het is een veelzijdige functie die nog verder ontwikkeld moet worden en waarbij je in aanraking komt met de vele facetten van het consulaire domein. Kortom, een van de mooie wereldbanen bij onze organisatie!
Een functie waarin je direct impact maakt, want DCV heeft de volgende missie en visie:

Missie:
Wij leveren 24/7 consulaire diensten waarin mensen centraal staan. Digitaal waar het kan, uitbesteed waar dat meerwaarde heeft en met direct persoonlijk contact en maatwerk waar gewenst of noodzakelijk. Via de kanalen van Nederland Wereldwijd, het netwerk van Nederlandse ambassades en consulaten, externe dienstverleners en waar nodig flexibel met de inzet van mobiele teams. Wij werken samen met partners binnen en buiten de overheid. Voor tevreden klanten wereldwijd en voor de Nederlandse economie en veiligheid.
Visie:
Naar onze klanten zijn wij betrouwbaar en voorspelbaar in wat we wel en niet (kunnen) doen. Wij werken vanuit heldere kaders en passen ons voortdurend en snel aan op veranderingen om ons heen. Beleid en uitvoering zijn nauw verbondenen voeden elkaar. Wij blijven onze dienstverlening vernieuwen en verbeteren en maken gebruik van de mogelijkheden van de digitale maatschappij van morgen.

Wij investeren in onze medewerkers en teams en in een gezonde in-, door- en uitstroom, diversiteit en een inclusieve en veilige werkomgeving. Zodat medewerkers met plezier werken en hun talenten kunnen ontwikkelen en inzetten. En de benodigde (specialistische) kennis in de organisatie aanwezig is en behouden blijft.

Over DCV
Bij DCV werken ongeveer 750 medewerkers wereldwijd. Op dit moment zit DCV in een reorganisatie. Dit is ook de reden dat we er nu voor kiezen HR expertise in te huren. Mocht er op termijn ruimte zijn voor instroom dan behoort dit tot de mogelijkheden. Op dit moment is HR belegd binnen diverse onderdelen van DCV maar de taken worden per 1 september 2023 ondergebracht in het nieuwe op te richten HR Cluster. Dit is ook de reden dat 1 van de HRM adviseurs die we zoeken een extra opdracht heeft.
Extra opdracht:
Een van de adviseurs wordt onder gebracht bij onze Consulaire Service Organisatie. De CSO fungeert als wereldwijde backoffice en verwerkt visumaanvragen en aanvragen voor Nederlandse Reisdocumenten. De HR adviseur krijgt naast de reguliere advisering van de CSO als extra opdracht te borgen dat de huidige HR taken meegenomen worden naar het HR Cluster dat opgericht wordt zodat de HR dienstverlening voor de CSO doorloopt. Ook is de adviseur tijdelijk de coördinator van de HR taken bij de CSO en stuurt de adviseur de twee collega HR adviseurs bij de CSO aan.
Bij de CSO zullen de volgende taken centraal staan:
-    een goede uitvoering van het HR-beleid binnen de CSO en ondersteuning en advisering van de leidinggevende hierbij;
-    werving en selectie, in nauwe afstemming met vragende afdeling;
-    (klassikaal) opleiden van nieuwe medewerkers;
-    het ontwikkelen van opleidingstools gericht op kennisversterking bij de medewerkers en het meten daarvan;
-    het bewaken van een veilige werkomgeving waar diversiteit, inclusiviteit, openheid en transparantie integrale onderdelen van zijn en de werkbeleving permanent gemeten wordt.


Jouw Profiel
Voor deze functie zoeken we een zelfstandige, resultaatgerichte en flexibele ervaren HR-adviseur die zich thuis voelt in een zeer gevarieerde functie en een dynamische, verandergerichte werkomgeving.
Je hebt bij voorkeur ervaring met consulair werk, zowel op posten of anderszins. Je bent een bemiddelaar en kunt goed samenwerken met de verschillende inhoudelijke afdelingen bij DCV/CSO en posten en daarbuiten met HDPO, ketenpartners en overige stakeholders. Je bent in staat verandering mede vorm te geven. Je kunt plannen, organiseren en anticiperen en schakelt snel indien nodig. Op zijn tijd kun je omgaan met een behoorlijke werkdruk waarbij je je stressbestendig toont.

Daarnaast breng je het volgende mee:
•    Je hebt ervaring met adviseren op het HR-vlak en je bent in staat inhoudelijk een bijdrage te leveren op het HR instrumentarium
•    Je hebt bij voorkeur een HRM opleiding
•    Je bent in staat om strategisch en beleidsmatig mee te denken over de verdere ontwikkeling van het integrale HR-management in het consulaire werkterrein
•    Je hebt affiniteit met vernieuwing en innovatie en de veranderingen die daaruit voortkomen.
•    Je bent organisatiesensitief en in staat je snel de laatste ontwikkelingen in het consulaire domein eigen te maken
•    Je hebt de nodige ervaring en affiniteit met interne bedrijfsvoeringprocessen
•    Ervaring met consulair werk en het consulair domein is een pré
•    Je bent een analytisch sterke en hands-on gemotiveerde medewerker
•    Je bent open, alert, communicatief, dienstverlenend en beschikt over een vlotte pen
•    Je hebt affiniteit met - en kennis van – de moderne systemen en technieken
•    Je bent een goede netwerker en in staat zelfstandig een netwerk op te bouwen en te onderhouden
•    Met jouw energie, daadkracht en creativiteit bouw je actief mee aan het cluster en de afdeling
•    Je hebt zin om bij te dragen aan de ontwikkeling van een nieuw team!

- CV in het Nederlands indienen
- Tarief is incl. reis- en verblijfskosten




Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Buitenlandse Zaken - HR

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:

Als HR adviseur bij de Directie Consulaire Dienstverlening en Visumbeleid bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken ga jij hieraan bijdragen. Jouw advisering is gericht op het Consulaire Domein zowel richting onze posten in het buitenland als in Den Haag. Daarnaast zul je inhoudelijke input leveren op het HR instrumentarium. Denk hierbij aan de uitwerking en het actueel houden van een Strategisch Personeelsplan (SPP) zodat inzicht wordt verkregen in de ontwikkeling van de functies binnen het consulaire domein; loopbaanpaden inzichtelijk worden gemaakt en een opleidingsplan ontwikkeld kan worden voor de diverse functies in het consulaire domein.
Belangrijke uitdaging is het uitwerken van nieuwe oplossingen voor het opbouwen van brede en diepe consulaire kennis ter versterking van de uitvoering. Ook het behouden van medewerkers voor het consulaire domein en BZ in het algemeen is een speerpunt van het HR-cluster. Pionieren staat in deze rol centraal en vraagt durf en visie. Je neemt plaats in allerlei werkgroepen en vergroot het netwerk en de samenwerking met andere afdelingen en directies. Je signaleert trends en ontwikkelingen. Ook zoek je de samenwerking op met andere spelers van de afdeling Consulaire Bedrijfsvoering waar het HR cluster onder zal vallen. Mede dankzij jou en jouw collega’s kunnen onze managers in Den Haag en op de Posten en onze medewerkers hun werk goed en prettig uitvoeren.
Het is een veelzijdige functie die nog verder ontwikkeld moet worden en waarbij je in aanraking komt met de vele facetten van het consulaire domein. Kortom, een van de mooie wereldbanen bij onze organisatie!
Een functie waarin je direct impact maakt, want DCV heeft de volgende missie en visie:

Missie:
Wij leveren 24/7 consulaire diensten waarin mensen centraal staan. Digitaal waar het kan, uitbesteed waar dat meerwaarde heeft en met direct persoonlijk contact en maatwerk waar gewenst of noodzakelijk. Via de kanalen van Nederland Wereldwijd, het netwerk van Nederlandse ambassades en consulaten, externe dienstverleners en waar nodig flexibel met de inzet van mobiele teams. Wij werken samen met partners binnen en buiten de overheid. Voor tevreden klanten wereldwijd en voor de Nederlandse economie en veiligheid.
Visie:
Naar onze klanten zijn wij betrouwbaar en voorspelbaar in wat we wel en niet (kunnen) doen. Wij werken vanuit heldere kaders en passen ons voortdurend en snel aan op veranderingen om ons heen. Beleid en uitvoering zijn nauw verbondenen voeden elkaar. Wij blijven onze dienstverlening vernieuwen en verbeteren en maken gebruik van de mogelijkheden van de digitale maatschappij van morgen.

Wij investeren in onze medewerkers en teams en in een gezonde in-, door- en uitstroom, diversiteit en een inclusieve en veilige werkomgeving. Zodat medewerkers met plezier werken en hun talenten kunnen ontwikkelen en inzetten. En de benodigde (specialistische) kennis in de organisatie aanwezig is en behouden blijft.

Over DCV
Bij DCV werken ongeveer 750 medewerkers wereldwijd. Op dit moment zit DCV in een reorganisatie. Dit is ook de reden dat we er nu voor kiezen HR expertise in te huren. Mocht er op termijn ruimte zijn voor instroom dan behoort dit tot de mogelijkheden. Op dit moment is HR belegd binnen diverse onderdelen van DCV maar de taken worden per 1 september 2023 ondergebracht in het nieuwe op te richten HR Cluster. Dit is ook de reden dat 1 van de HRM adviseurs die we zoeken een extra opdracht heeft.
Extra opdracht:
Een van de adviseurs wordt onder gebracht bij onze Consulaire Service Organisatie. De CSO fungeert als wereldwijde backoffice en verwerkt visumaanvragen en aanvragen voor Nederlandse Reisdocumenten. De HR adviseur krijgt naast de reguliere advisering van de CSO als extra opdracht te borgen dat de huidige HR taken meegenomen worden naar het HR Cluster dat opgericht wordt zodat de HR dienstverlening voor de CSO doorloopt. Ook is de adviseur tijdelijk de coördinator van de HR taken bij de CSO en stuurt de adviseur de twee collega HR adviseurs bij de CSO aan.
Bij de CSO zullen de volgende taken centraal staan:
-    een goede uitvoering van het HR-beleid binnen de CSO en ondersteuning en advisering van de leidinggevende hierbij;
-    werving en selectie, in nauwe afstemming met vragende afdeling;
-    (klassikaal) opleiden van nieuwe medewerkers;
-    het ontwikkelen van opleidingstools gericht op kennisversterking bij de medewerkers en het meten daarvan;
-    het bewaken van een veilige werkomgeving waar diversiteit, inclusiviteit, openheid en transparantie integrale onderdelen van zijn en de werkbeleving permanent gemeten wordt.


Jouw Profiel
Voor deze functie zoeken we een zelfstandige, resultaatgerichte en flexibele ervaren HR-adviseur die zich thuis voelt in een zeer gevarieerde functie en een dynamische, verandergerichte werkomgeving.
Je hebt bij voorkeur ervaring met consulair werk, zowel op posten of anderszins. Je bent een bemiddelaar en kunt goed samenwerken met de verschillende inhoudelijke afdelingen bij DCV/CSO en posten en daarbuiten met HDPO, ketenpartners en overige stakeholders. Je bent in staat verandering mede vorm te geven. Je kunt plannen, organiseren en anticiperen en schakelt snel indien nodig. Op zijn tijd kun je omgaan met een behoorlijke werkdruk waarbij je je stressbestendig toont.

Daarnaast breng je het volgende mee:
•    Je hebt ervaring met adviseren op het HR-vlak en je bent in staat inhoudelijk een bijdrage te leveren op het HR instrumentarium
•    Je hebt bij voorkeur een HRM opleiding
•    Je bent in staat om strategisch en beleidsmatig mee te denken over de verdere ontwikkeling van het integrale HR-management in het consulaire werkterrein
•    Je hebt affiniteit met vernieuwing en innovatie en de veranderingen die daaruit voortkomen.
•    Je bent organisatiesensitief en in staat je snel de laatste ontwikkelingen in het consulaire domein eigen te maken
•    Je hebt de nodige ervaring en affiniteit met interne bedrijfsvoeringprocessen
•    Ervaring met consulair werk en het consulair domein is een pré
•    Je bent een analytisch sterke en hands-on gemotiveerde medewerker
•    Je bent open, alert, communicatief, dienstverlenend en beschikt over een vlotte pen
•    Je hebt affiniteit met - en kennis van – de moderne systemen en technieken
•    Je bent een goede netwerker en in staat zelfstandig een netwerk op te bouwen en te onderhouden
•    Met jouw energie, daadkracht en creativiteit bouw je actief mee aan het cluster en de afdeling
•    Je hebt zin om bij te dragen aan de ontwikkeling van een nieuw team!

- CV in het Nederlands indienen
- Tarief is incl. reis- en verblijfskosten




Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Rick Hoogeveen

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center