Opdrachten
Info
Functie
VerzuimcoachLocatie
Den HaagUren per week
24 uren per weekLooptijd
30.06.2025 - 31.12.2025Opdrachtnummer
236313Sluitingsdatum
Omschrijving afdeling
Justis, de screeningsautoriteit, is een uitvoeringsorganisatie die valt onder het ministerie van Justitie en
Veiligheid (JenV). Als screeningsautoriteit beoordeelt Justis de betrouwbaarheid van personen en
organisaties en draagt daarmee bij aan de rechtsstaat en een veiliger samenleving.
Justis levert een breed palet aan (screenings)producten: de Verklaring omtrent Gedrag (VOG), het
Bibob-advies, de controle op rechtspersonen, naamswijzigingen, gratieverzoeken, vergunningverlening
aan particuliere recherchebureaus, bezwaar bij wapenverloven en ontheffingen voor wapenbezit en
vergunningverlening voor buitengewone opsporingsambtenaren (BOA’s).
Bij Justis werken ruim 400 medewerkers. Deze zijn verdeeld over negen afdelingen: vier
productieafdelingen (COVOG, het Landelijk Bureau Bibob, TRACK en V&T), het Klant Contact Centrum
en vier Stafafdelingen (IV, JZU, SIO en CKA).
De wereld van het screenen, en daarmee de inhoud van het vak, verandert in hoog tempo door
globalisering, het werken en leven in netwerken en digitalisering. Justis speelt hierop in door als
betrouwbare, integere en deskundige uitvoeringsorganisatie de juiste producten te leveren. Dat doet de
organisatie in nauwe samenspraak met opdrachtgevers en gericht op de behoefte van de samenleving.
Justis ontwikkelt zich naar een zelfbewuste en deskundige uitvoeringsorganisatie die flexibel en
wendbaar is – een organisatie die midden in de samenleving staat en betrouwbaar en integer de nodige
en afgesproken screeningsproducten levert. Justis weet dus wat er leeft in de samenleving en welke rol
screenen daarbij speelt.
Justis investeert veel in het vak screenen en in opleiding en begeleiding van de medewerkers.
Speerpunten hierbij zijn de permanente ontwikkeling van medewerkers binnen hun vakgebied en
nieuwsgierigheid naar ontwikkelingen in de samenleving. Innovatie en vernieuwing en contact met de
samenleving zijn dan ook onderwerpen die voortdurend op de agenda staan
SIO (Stafbureau Innovatie Organisatie) is een afdeling van ongeveer 20 collega’s en is verantwoordelijk
voor de (corporate) communicatie, HRM, bedrijfscontinuïteit (waaronder facilitair en beveiliging) en
managementondersteuning. Deze stafafdeling heeft als doel de screeningsafdelingen te ondersteunen
en zo bij te dragen aan het succes van Justis.
Bij SIO wordt projectmatig werken steeds belangrijker en de projecten vragen in toenemende mate om
een interdisciplinaire aanpak. Er is vraag naar een integrale aanpak waarbij samengewerkt wordt met
verschillende expertises binnen en buiten SIO.
Eisen&Wensen
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO- opleiding;
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als Verzuimcoördinator en/of
Casemanager Verzuim in de afgelopen 8 jaar.
-Kandidaat heeft een opleiding of training gevolgd op het gebied van verzuim (b.v. de
opleiding Casemanager regie op verzuim CROV of Register case- en care manager RCCM);
-Kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis van en ervaring met de ondersteuning en
advisering van medewerkers en managers in het kader van verzuim en 1ste en 2e spoor re-integratie.
In de afgelopen 8 jaar.
-Kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis van en ervaring met het signaleren van knelpunten
en het initiëren van verbetervoorstellen ten aanzien van het verzuim- en preventiebeleid.
HR - De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI)
Omschrijving afdeling
Justis, de screeningsautoriteit, is een uitvoeringsorganisatie die valt onder het ministerie van Justitie en
Veiligheid (JenV). Als screeningsautoriteit beoordeelt Justis de betrouwbaarheid van personen en
organisaties en draagt daarmee bij aan de rechtsstaat en een veiliger samenleving.
Justis levert een breed palet aan (screenings)producten: de Verklaring omtrent Gedrag (VOG), het
Bibob-advies, de controle op rechtspersonen, naamswijzigingen, gratieverzoeken, vergunningverlening
aan particuliere recherchebureaus, bezwaar bij wapenverloven en ontheffingen voor wapenbezit en
vergunningverlening voor buitengewone opsporingsambtenaren (BOA’s).
Bij Justis werken ruim 400 medewerkers. Deze zijn verdeeld over negen afdelingen: vier
productieafdelingen (COVOG, het Landelijk Bureau Bibob, TRACK en V&T), het Klant Contact Centrum
en vier Stafafdelingen (IV, JZU, SIO en CKA).
De wereld van het screenen, en daarmee de inhoud van het vak, verandert in hoog tempo door
globalisering, het werken en leven in netwerken en digitalisering. Justis speelt hierop in door als
betrouwbare, integere en deskundige uitvoeringsorganisatie de juiste producten te leveren. Dat doet de
organisatie in nauwe samenspraak met opdrachtgevers en gericht op de behoefte van de samenleving.
Justis ontwikkelt zich naar een zelfbewuste en deskundige uitvoeringsorganisatie die flexibel en
wendbaar is – een organisatie die midden in de samenleving staat en betrouwbaar en integer de nodige
en afgesproken screeningsproducten levert. Justis weet dus wat er leeft in de samenleving en welke rol
screenen daarbij speelt.
Justis investeert veel in het vak screenen en in opleiding en begeleiding van de medewerkers.
Speerpunten hierbij zijn de permanente ontwikkeling van medewerkers binnen hun vakgebied en
nieuwsgierigheid naar ontwikkelingen in de samenleving. Innovatie en vernieuwing en contact met de
samenleving zijn dan ook onderwerpen die voortdurend op de agenda staan
SIO (Stafbureau Innovatie Organisatie) is een afdeling van ongeveer 20 collega’s en is verantwoordelijk
voor de (corporate) communicatie, HRM, bedrijfscontinuïteit (waaronder facilitair en beveiliging) en
managementondersteuning. Deze stafafdeling heeft als doel de screeningsafdelingen te ondersteunen
en zo bij te dragen aan het succes van Justis.
Bij SIO wordt projectmatig werken steeds belangrijker en de projecten vragen in toenemende mate om
een interdisciplinaire aanpak. Er is vraag naar een integrale aanpak waarbij samengewerkt wordt met
verschillende expertises binnen en buiten SIO.
Eisen&Wensen
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO- opleiding;
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als Verzuimcoördinator en/of
Casemanager Verzuim in de afgelopen 8 jaar.
-Kandidaat heeft een opleiding of training gevolgd op het gebied van verzuim (b.v. de
opleiding Casemanager regie op verzuim CROV of Register case- en care manager RCCM);
-Kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis van en ervaring met de ondersteuning en
advisering van medewerkers en managers in het kader van verzuim en 1ste en 2e spoor re-integratie.
In de afgelopen 8 jaar.
-Kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis van en ervaring met het signaleren van knelpunten
en het initiëren van verbetervoorstellen ten aanzien van het verzuim- en preventiebeleid.
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.