Opdrachten

HR - De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) Afdeling Adviseur Onderzoek HR -Dienstverlening en Inrichten

Afdeling Adviseur Onderzoek HR -Dienstverlening en Inrichten

Info

Functie

Afdeling Adviseur Onderzoek HR -Dienstverlening en Inrichten

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

30.06.2025 - 01.07.2025

Opdrachtnummer

236887

Sluitingsdatum

date-icon26.06.2025 clock-icon17:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

Momenteel heeft de Jusitiële ICT Organisatie een P&O afdeling die gerbuik maakt van HR dienstverlening van SSC DJI en O&P Rijk. Er zit overlap in werkzaamheden van beide leveranciers. SSC DJI heeft aangegeven geen support meer te leveren op eerstelijns HR-advies per 1 april 2025. De tweedelijns HR-dienstverlening moet mogelijk ook gedurende 2025 afgebouwd worden. Dit is de reden om te onderzoeken welke processen en taken de afdeling P&O nodig heeft en daarnaast wie deze processen en taken gaat uitvoeren. JIO wil een zelfstandige HR-afdeling in te richten, eventueel ondersteund door O&P Rijk en/of SSC DJI. Om dit vorm te geven is een opdracht nodig waarin kennis benodigd is van HR-processen, maar ook kennis en ervaring om advies te geven over wat nodig is om een zelfstandige en toekomstgerichte JIO HR afdeling te organiseren en te implementeren. Deze kennis en capaciteit om dit op korte termijn te bewerkstelligen is niet binnen JIO beschikbaar. De reden van aanbesteding is om specialisme binnen te halen die onderzoek kan doen om een zelfstandige JIO HR afdeling in te richten, met een volledig beeld van processen, dienstverlening en taken en daarnaast de samenwerkende partijen.


Opdrachtbeschrijving:

  • Inventariseren op welke onderdelen zijn we momenteel afhankelijk van DJI en/of O&P Rijk (op welke processen en op welke gebieden maken we gebruik van hun kennis en expertise, beschrijf deze workflows)
  • Wat is er nodig om zelfstandig als HR-afdeling te kunnen functioneren met of zonder dienstverlening van DJI en/of O&P Rijk. Hoe kunnen we deze afhankelijkheden ontkoppelen en wat hebben we dan als JIO te implementeren op alle HR-gebieden (systemen, expertise en capaciteit).
  • Inventarisatie van capaciteit en expertise waarvan we gebruik maken binnen J&V en O&P Rijk om zelfstandig te kunnen werken als HR-afdeling.
  • Een maatwerkadvies en implementatieaanpak voor de inrichting van een zelfstandige HR-afdeling die toekomstgericht is en die past bij onze organisatie en die gebruik maakt van bestaande processen en dienstverlening binnen het Rijk.

De werkzaamheden worden uitgevoerd in een complexe omgeving met veel stakeholders. Flexibiliteit en een proactieve benadering zijn hierbij van groot belang. De opdrachtnemer werkt zonder begeleiding en toezicht en bepaalt vanuit zijn expertise hoe de opdracht uitgevoerd moet worden, bepaalt zijn eigen planning, en maakt hierbij gebruik van eigen middelen. Opdrachtnemer heeft de vrijheid om te bepalen vanaf welke locatie hij/zij de opdracht uitvoert en op welke tijden dit gebeurd. Vanuit security aspecten binnen het OOV domein wordt er door de opdrachtgever JIO een account verstrekt. De werkzaamheden die worden uitgevoerd in het kader van deze opdracht heeft geen overlap met het takenpakket van de huidige vaste medewerkers, angezien dit een project is wat eenmalig plaatsvindt. Het project betreft een relatief kort cyclisch project met een verwachte duur van 6 maanden op basis van maximaal 36 uur per week, met een mogelijke verlenging op basis van wederzijdse overeenstemming en op basis van 'go no go' criteria.


Randvoorwaarden

Elke twee weken ontvangen we een statusupdate per mail over de gemaakte voortgang en de beoogde prognose van afronding van het project.

Achtergrond opdracht

  • 1.1 De organisatie

Het Inkoop Uitvoeringscentrum van Dienst Justitiële Inrichtingen is een uitvoeringsorganisatie onder het ministerie van Justitie en Veiligheid en zal deze Nadere offerteprocedure begeleiden. Het IUC is verantwoordelijk voor inkoopprocessen en mini-competities voor Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI), het Nederlands Forensisch Instituut (NFI), Dienst Justis (DJ), Justitiële ICT Organisatie (JIO) en de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). De kernwaarden van het IUC zijn klantgerichtheid en professionaliteit.

  • 1.2 De Opdrachtgever Justitiële ICT Organisatie (JIO)

De Justitiële ICT Organisatie verzorgt ICT-dienstverlening voor het gehele ministerie van Justitie en Veiligheid. Zij maken onder meer apps waarmee Rijkscollega's hun werk makkelijk en efficiënt kunnen doen. Zij zorgen voor de juiste hard- en software op werkplekken, overal in Nederland. Zij ontwikkelen veilige cloud-omgevingen waardoor Rijkscollega's hun werk kunnen doen: thuis, onderweg en op een werkplek. En altijd veilig. Kortom: JIO zorgt ervoor dat ICT werkt. Voor JIO worden de inkooptrajecten centraal geregeld vanuit het IUC DJI. Voor meer informatie over JIO kunt u terecht op www.justitieleictorganisatie.n2

  • 2 Omschrijving afdeling

Wij zijn de Justitiële ICT Organisatie: ICT'ers die het justitieveld door en door kennen. Door onze inspanningen kunnen vele rijkscollega's hun werk makkelijk en efficiënt doen. Wij zorgen voor de juiste hard- en software op werkplekken, overal in Nederland, in de vorm van op maat gemaakte systemen en applicaties. Wij ontwikkelen veilige cloud-omgevingen, waardoor onze collega's overal kunnen werken: op een werkplek, thuis en onderweg. En altijd veilig. Sinds januari 2022 zijn wij zelfstandig ICT-dienstverlener voor het gehele ministerie van Justitie en Veiligheid. Wij werken onder meer voor de Dienst Justitiële Inrichtingen, de Raad voor de Kinderbescherming, de Immigratie- en Naturalisatiedienst, de Autoriteit Persoonsgegevens, de Dienst Terugkeer en Vertrek, Reclassering Nederland en de dienst Justis. Wij brengen technologie en onze kennis van het JenV-domein bij elkaar door deze te vertalen naar praktische en veilige ICT-oplossingen. Doordat wij de innovatieve en technische kant voor onze rekening nemen, kunnen onze opdrachtgevers zich volledig richten op hun primaire taak.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf (5) jaar werkervaring in het HR werkveld als project of HR-adviseur;

Wensen

  • Criterium 1. Kandidaat heeft vijf (5) jaar werkervaring met HR werkzaamheden
  • Criterium 2. Kandidaat heeft vijf (5) jaar ervaring met HR processen binnen een (semi) overheids instantie

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

HR - De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

Momenteel heeft de Jusitiële ICT Organisatie een P&O afdeling die gerbuik maakt van HR dienstverlening van SSC DJI en O&P Rijk. Er zit overlap in werkzaamheden van beide leveranciers. SSC DJI heeft aangegeven geen support meer te leveren op eerstelijns HR-advies per 1 april 2025. De tweedelijns HR-dienstverlening moet mogelijk ook gedurende 2025 afgebouwd worden. Dit is de reden om te onderzoeken welke processen en taken de afdeling P&O nodig heeft en daarnaast wie deze processen en taken gaat uitvoeren. JIO wil een zelfstandige HR-afdeling in te richten, eventueel ondersteund door O&P Rijk en/of SSC DJI. Om dit vorm te geven is een opdracht nodig waarin kennis benodigd is van HR-processen, maar ook kennis en ervaring om advies te geven over wat nodig is om een zelfstandige en toekomstgerichte JIO HR afdeling te organiseren en te implementeren. Deze kennis en capaciteit om dit op korte termijn te bewerkstelligen is niet binnen JIO beschikbaar. De reden van aanbesteding is om specialisme binnen te halen die onderzoek kan doen om een zelfstandige JIO HR afdeling in te richten, met een volledig beeld van processen, dienstverlening en taken en daarnaast de samenwerkende partijen.


Opdrachtbeschrijving:

  • Inventariseren op welke onderdelen zijn we momenteel afhankelijk van DJI en/of O&P Rijk (op welke processen en op welke gebieden maken we gebruik van hun kennis en expertise, beschrijf deze workflows)
  • Wat is er nodig om zelfstandig als HR-afdeling te kunnen functioneren met of zonder dienstverlening van DJI en/of O&P Rijk. Hoe kunnen we deze afhankelijkheden ontkoppelen en wat hebben we dan als JIO te implementeren op alle HR-gebieden (systemen, expertise en capaciteit).
  • Inventarisatie van capaciteit en expertise waarvan we gebruik maken binnen J&V en O&P Rijk om zelfstandig te kunnen werken als HR-afdeling.
  • Een maatwerkadvies en implementatieaanpak voor de inrichting van een zelfstandige HR-afdeling die toekomstgericht is en die past bij onze organisatie en die gebruik maakt van bestaande processen en dienstverlening binnen het Rijk.

De werkzaamheden worden uitgevoerd in een complexe omgeving met veel stakeholders. Flexibiliteit en een proactieve benadering zijn hierbij van groot belang. De opdrachtnemer werkt zonder begeleiding en toezicht en bepaalt vanuit zijn expertise hoe de opdracht uitgevoerd moet worden, bepaalt zijn eigen planning, en maakt hierbij gebruik van eigen middelen. Opdrachtnemer heeft de vrijheid om te bepalen vanaf welke locatie hij/zij de opdracht uitvoert en op welke tijden dit gebeurd. Vanuit security aspecten binnen het OOV domein wordt er door de opdrachtgever JIO een account verstrekt. De werkzaamheden die worden uitgevoerd in het kader van deze opdracht heeft geen overlap met het takenpakket van de huidige vaste medewerkers, angezien dit een project is wat eenmalig plaatsvindt. Het project betreft een relatief kort cyclisch project met een verwachte duur van 6 maanden op basis van maximaal 36 uur per week, met een mogelijke verlenging op basis van wederzijdse overeenstemming en op basis van 'go no go' criteria.


Randvoorwaarden

Elke twee weken ontvangen we een statusupdate per mail over de gemaakte voortgang en de beoogde prognose van afronding van het project.

Achtergrond opdracht

  • 1.1 De organisatie

Het Inkoop Uitvoeringscentrum van Dienst Justitiële Inrichtingen is een uitvoeringsorganisatie onder het ministerie van Justitie en Veiligheid en zal deze Nadere offerteprocedure begeleiden. Het IUC is verantwoordelijk voor inkoopprocessen en mini-competities voor Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI), het Nederlands Forensisch Instituut (NFI), Dienst Justis (DJ), Justitiële ICT Organisatie (JIO) en de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). De kernwaarden van het IUC zijn klantgerichtheid en professionaliteit.

  • 1.2 De Opdrachtgever Justitiële ICT Organisatie (JIO)

De Justitiële ICT Organisatie verzorgt ICT-dienstverlening voor het gehele ministerie van Justitie en Veiligheid. Zij maken onder meer apps waarmee Rijkscollega's hun werk makkelijk en efficiënt kunnen doen. Zij zorgen voor de juiste hard- en software op werkplekken, overal in Nederland. Zij ontwikkelen veilige cloud-omgevingen waardoor Rijkscollega's hun werk kunnen doen: thuis, onderweg en op een werkplek. En altijd veilig. Kortom: JIO zorgt ervoor dat ICT werkt. Voor JIO worden de inkooptrajecten centraal geregeld vanuit het IUC DJI. Voor meer informatie over JIO kunt u terecht op www.justitieleictorganisatie.n2

  • 2 Omschrijving afdeling

Wij zijn de Justitiële ICT Organisatie: ICT'ers die het justitieveld door en door kennen. Door onze inspanningen kunnen vele rijkscollega's hun werk makkelijk en efficiënt doen. Wij zorgen voor de juiste hard- en software op werkplekken, overal in Nederland, in de vorm van op maat gemaakte systemen en applicaties. Wij ontwikkelen veilige cloud-omgevingen, waardoor onze collega's overal kunnen werken: op een werkplek, thuis en onderweg. En altijd veilig. Sinds januari 2022 zijn wij zelfstandig ICT-dienstverlener voor het gehele ministerie van Justitie en Veiligheid. Wij werken onder meer voor de Dienst Justitiële Inrichtingen, de Raad voor de Kinderbescherming, de Immigratie- en Naturalisatiedienst, de Autoriteit Persoonsgegevens, de Dienst Terugkeer en Vertrek, Reclassering Nederland en de dienst Justis. Wij brengen technologie en onze kennis van het JenV-domein bij elkaar door deze te vertalen naar praktische en veilige ICT-oplossingen. Doordat wij de innovatieve en technische kant voor onze rekening nemen, kunnen onze opdrachtgevers zich volledig richten op hun primaire taak.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf (5) jaar werkervaring in het HR werkveld als project of HR-adviseur;

Wensen

  • Criterium 1. Kandidaat heeft vijf (5) jaar werkervaring met HR werkzaamheden
  • Criterium 2. Kandidaat heeft vijf (5) jaar ervaring met HR processen binnen een (semi) overheids instantie

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Jordan Gemert

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.