Opdrachten

Gemeente Vlaardingen Teammanager Wijkbeheer

Teammanager Wijkbeheer

Info

Functie

Teammanager Wijkbeheer

Locatie

Vlaardingen

Uren per week

24 uren per week

Looptijd

01.06.2025 - 01.03.2026

Opdrachtnummer

234767

Sluitingsdatum

date-icon26.05.2025 clock-icon11:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Kader van de opdracht
We zoeken een stevige interim-teammanager met ervaring binnen het fysieke domein, die past bij de opdracht: behouden, ontwikkelen of veranderen van een team in beweging. De kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring in leidinggeven, verandermanagement en het werken binnen een gemeentelijke context. Verbindend leiderschap, resultaatgerichtheid en bestuurlijke sensitiviteit zijn essentieel

Opdracht van de interim-teammanager


  • Het operationeel aansturen en draaiend houden van het team Wijkbeheer, met oog voor continuïteit en teamdynamiek.
  • Het begeleiden van een zorgvuldige en soepele integratie van collega’s uit het team Stadsbedrijven, na de organisatieaanpassing.
  • De uitvoering van het teamjaarplan coördineren en regie voeren op alle bijbehorende acties, in nauwe samenwerking met de unitleiders en andere betrokken teams.
  • De doorontwikkeling van Wijkbeheer naar Wijkbeheer 2.0 vormgeven, gericht op modernisering, het versterken van de samenwerking, het optimaliseren van werkprocessen en het verbeteren van de dienstverlening.
  • Het implementeren van het nieuwe meldingensysteem,
  • Het begeleiden van de aanstaande verbouwing van de huisvesting.
Positie van het team Wijkbeheer binnen het Fysiek Domein en de organisatie
Het team Wijkbeheer bestaat uit circa 50 medewerkers, verdeeld over vier units en een staf. De units Uitvoering Groen, Voorbereiding Groen, Uitvoering Civiel en het Magazijn worden elk aangestuurd door een unitleider. Wijkbeheer maakt deel uit van het Fysiek Domein en is één van de zeven teams binnen dit domein, naast: Voorbereiding & Realisatie, Economie & Wonen, Ruimte & Milieu, Bouw- en Woningtoezicht, Beheer Openbare Ruimte en Stadsbedrijven. Deze teams vallen onder de verantwoordelijkheid van de directeur Fysiek Domein, die samen met de directeur Sociaal Domein, de directeur Concern en de gemeentesecretaris de directie vormt.
De teammanager Wijkbeheer rapporteert rechtstreeks aan de directeur Fysiek Domein. Bij vakantie of afwezigheid wordt de teammanager vervangen door de voormalig teammanager Wijkbeheer of door de teammanager Voorbereiding & Realisatie. De voormalig teammanager Wijkbeheer blijft daarnaast beschikbaar voor ondersteuning en advies.

Eisen

  1. Minimaal 5 jaar ervaring als teammanager binnen het fysieke domein van een gemeentelijke organisatie.
  2. Aantoonbare ervaring met verandermanagement binnen de (semi)publieke sector.
  3. Minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring bij teams van 40+ medewerkers binnen een (semi)publieke sector.
  4. Aantoonbare bestuurlijke sensitiviteit en ervaring met politiek-bestuurlijke verhoudingen.

Wensen

  1. Ervaring met integratie van teams na herstructurering of organisatieaanpassing.
  2. Kennis van of ervaring met wijkbeheer 2.0, modernisering en optimalisatie van werkprocessen.
  3. Betrokkenheid bij huisvestingsprojecten of verbouwingen binnen een (semi)publieke sector.
  4. Verbindend en coachend leiderschap, bewezen in referenties of eerdere opdrachten.
  5. Ervaring met samenwerking in of tussen verschillende gemeentelijke teams of domeinen.
  6. Affiniteit of ervaring met groenbeheer, civiele techniek of magazijnbeheer.

Aanvullende informatie

Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Gemeente Vlaardingen

Rolomschrijving en taakafspraken

Kader van de opdracht
We zoeken een stevige interim-teammanager met ervaring binnen het fysieke domein, die past bij de opdracht: behouden, ontwikkelen of veranderen van een team in beweging. De kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring in leidinggeven, verandermanagement en het werken binnen een gemeentelijke context. Verbindend leiderschap, resultaatgerichtheid en bestuurlijke sensitiviteit zijn essentieel

Opdracht van de interim-teammanager


  • Het operationeel aansturen en draaiend houden van het team Wijkbeheer, met oog voor continuïteit en teamdynamiek.
  • Het begeleiden van een zorgvuldige en soepele integratie van collega’s uit het team Stadsbedrijven, na de organisatieaanpassing.
  • De uitvoering van het teamjaarplan coördineren en regie voeren op alle bijbehorende acties, in nauwe samenwerking met de unitleiders en andere betrokken teams.
  • De doorontwikkeling van Wijkbeheer naar Wijkbeheer 2.0 vormgeven, gericht op modernisering, het versterken van de samenwerking, het optimaliseren van werkprocessen en het verbeteren van de dienstverlening.
  • Het implementeren van het nieuwe meldingensysteem,
  • Het begeleiden van de aanstaande verbouwing van de huisvesting.
Positie van het team Wijkbeheer binnen het Fysiek Domein en de organisatie
Het team Wijkbeheer bestaat uit circa 50 medewerkers, verdeeld over vier units en een staf. De units Uitvoering Groen, Voorbereiding Groen, Uitvoering Civiel en het Magazijn worden elk aangestuurd door een unitleider. Wijkbeheer maakt deel uit van het Fysiek Domein en is één van de zeven teams binnen dit domein, naast: Voorbereiding & Realisatie, Economie & Wonen, Ruimte & Milieu, Bouw- en Woningtoezicht, Beheer Openbare Ruimte en Stadsbedrijven. Deze teams vallen onder de verantwoordelijkheid van de directeur Fysiek Domein, die samen met de directeur Sociaal Domein, de directeur Concern en de gemeentesecretaris de directie vormt.
De teammanager Wijkbeheer rapporteert rechtstreeks aan de directeur Fysiek Domein. Bij vakantie of afwezigheid wordt de teammanager vervangen door de voormalig teammanager Wijkbeheer of door de teammanager Voorbereiding & Realisatie. De voormalig teammanager Wijkbeheer blijft daarnaast beschikbaar voor ondersteuning en advies.

Eisen

  1. Minimaal 5 jaar ervaring als teammanager binnen het fysieke domein van een gemeentelijke organisatie.
  2. Aantoonbare ervaring met verandermanagement binnen de (semi)publieke sector.
  3. Minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring bij teams van 40+ medewerkers binnen een (semi)publieke sector.
  4. Aantoonbare bestuurlijke sensitiviteit en ervaring met politiek-bestuurlijke verhoudingen.

Wensen

  1. Ervaring met integratie van teams na herstructurering of organisatieaanpassing.
  2. Kennis van of ervaring met wijkbeheer 2.0, modernisering en optimalisatie van werkprocessen.
  3. Betrokkenheid bij huisvestingsprojecten of verbouwingen binnen een (semi)publieke sector.
  4. Verbindend en coachend leiderschap, bewezen in referenties of eerdere opdrachten.
  5. Ervaring met samenwerking in of tussen verschillende gemeentelijke teams of domeinen.
  6. Affiniteit of ervaring met groenbeheer, civiele techniek of magazijnbeheer.

Aanvullende informatie

Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Michelle Wassmer

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.