Opdrachten

Gemeente Vlaardingen HRM adviseur

HRM adviseur

Info

Functie

HRM adviseur

Locatie

Vlaardingen

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

31.10.2023 - 31.05.2024

Opdrachtnummer

146469

Sluitingsdatum

date-icon27.10.2023 clock-icon16:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

In de kern
We zoeken voor de duur van ongeveer 6 maanden een combinatie HRM adviseur/frontoffice HRM, met de nadruk op het advies, voor 32 uur (3 dagen HRM adviseur/personeelsconsulent en 1 dag voor de administratie)
Nadruk advisering ligt op domein bedrijfsvoering.


Functie inhoud
HRM advies (75%)
•    Proactief ondersteunen van managers en medewerkers op het gebied van HR instrumentarium/producten/vraagstukken
•    Gevraagd en ongevraagd advies over HR vraagstukken en de toepassing en/of wijziging van wet- en regelgeving
•    Schakelen met de andere collega’s binnen het team HRM, waarbij de focus ligt om harmonisatie van HR vraagstukken en samenwerking
•    HR-strategie vertalen naar bruikbare concepten en je denkt continu mee over de ontwikkeling van de organisatie en de rol van team HR
•    Samenhang coördineren tussen de partners van de domeinen en de uitvoering van taken en de daarvoor benodigde informatievoorziening
•    Advies over de rechtspositie van de politieke ambtsdragers

Front office/administratie (25%)
•    Eerste aanspreekpunt voor managers, medewerkers en HRM adviseurs voor het verkrijgen van informatie op het gebied van HR vraagstukken
•    Je verzorgt o.a. de administratie rondom in-, door- en uitstroom van onze medewerkers. Dagelijks verwerk je alle indiensttredingen, mutaties (zoals
urenwijzigingen, functiewijzigingen, stages en uitdiensttredingen) in arbeidsovereenkomsten of brieven en registreer je deze in het personeelsinformatiesysteem.
•    Je zorgt voor actuele personele gegevens die voor managers en medewerkers gemakkelijk digitaal inzichtelijk zijn en zet (complexe) vraagstukken door aan het juiste teamlid
•    Je registreert, muteert en archiveert personele gegevens
•    Je biedt inhoudelijke/administratieve ondersteuning bij de uitvoering van overige voorkomende taken binnen het team HRM
•    Je controleert en bewaakt gegevens op juistheid en volledigheid, rekening houdend met vastgestelde richtlijnen en wet- en regelgeving en neemt zo nodig              actie richting betrokkenen
•    Je voert gegevens in geautomatiseerde systemen in en signaleert afwijkingen en/of omissies
•    Je vangt nieuwe medewerkers op en draagt zorg voor een kennisoverdracht van de HR regelingen
•    Je fungeert als direct aanspreekpunt voor externe contacten
•    Je zorgt voor kennisoverdracht naar andere (administratieve) medewerkers(binnen en) buiten het team
•    Je kunt deelnemen aan projecten als projectlid


Functie eisen
•    Een stevige gesprekspartner en adviseur voor het management en medewerkers en beschikt over voldoende tegenwicht en overtuigingskracht als dit nodig is
•    Een innovatieve verbinder die goed kan samenwerken en netwerken. Je herkent je in de drie competenties wendbaar, samenwerken en ondernemend.
•    HBO werk en denkniveau, opleiding Personeel & Arbeid
•    Kennis van en ervaring met advisering en het werken in een complexe omgeving met tegenstrijdige belangen.
•    Kennis en ervaring op advisering aan domein bedrijfsvoering.
•    Kennis van en ervaring met Youforce, Beaufort
•    Je denkt in kansen en oplossingen.
•    Je bent een teamplayer, toont ondernemerschap, werkt aan teamresultaten en je neemt eigenaarschap over je eigen werk.




Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Gemeente Vlaardingen

Rolomschrijving en taakafspraken

In de kern
We zoeken voor de duur van ongeveer 6 maanden een combinatie HRM adviseur/frontoffice HRM, met de nadruk op het advies, voor 32 uur (3 dagen HRM adviseur/personeelsconsulent en 1 dag voor de administratie)
Nadruk advisering ligt op domein bedrijfsvoering.


Functie inhoud
HRM advies (75%)
•    Proactief ondersteunen van managers en medewerkers op het gebied van HR instrumentarium/producten/vraagstukken
•    Gevraagd en ongevraagd advies over HR vraagstukken en de toepassing en/of wijziging van wet- en regelgeving
•    Schakelen met de andere collega’s binnen het team HRM, waarbij de focus ligt om harmonisatie van HR vraagstukken en samenwerking
•    HR-strategie vertalen naar bruikbare concepten en je denkt continu mee over de ontwikkeling van de organisatie en de rol van team HR
•    Samenhang coördineren tussen de partners van de domeinen en de uitvoering van taken en de daarvoor benodigde informatievoorziening
•    Advies over de rechtspositie van de politieke ambtsdragers

Front office/administratie (25%)
•    Eerste aanspreekpunt voor managers, medewerkers en HRM adviseurs voor het verkrijgen van informatie op het gebied van HR vraagstukken
•    Je verzorgt o.a. de administratie rondom in-, door- en uitstroom van onze medewerkers. Dagelijks verwerk je alle indiensttredingen, mutaties (zoals
urenwijzigingen, functiewijzigingen, stages en uitdiensttredingen) in arbeidsovereenkomsten of brieven en registreer je deze in het personeelsinformatiesysteem.
•    Je zorgt voor actuele personele gegevens die voor managers en medewerkers gemakkelijk digitaal inzichtelijk zijn en zet (complexe) vraagstukken door aan het juiste teamlid
•    Je registreert, muteert en archiveert personele gegevens
•    Je biedt inhoudelijke/administratieve ondersteuning bij de uitvoering van overige voorkomende taken binnen het team HRM
•    Je controleert en bewaakt gegevens op juistheid en volledigheid, rekening houdend met vastgestelde richtlijnen en wet- en regelgeving en neemt zo nodig              actie richting betrokkenen
•    Je voert gegevens in geautomatiseerde systemen in en signaleert afwijkingen en/of omissies
•    Je vangt nieuwe medewerkers op en draagt zorg voor een kennisoverdracht van de HR regelingen
•    Je fungeert als direct aanspreekpunt voor externe contacten
•    Je zorgt voor kennisoverdracht naar andere (administratieve) medewerkers(binnen en) buiten het team
•    Je kunt deelnemen aan projecten als projectlid


Functie eisen
•    Een stevige gesprekspartner en adviseur voor het management en medewerkers en beschikt over voldoende tegenwicht en overtuigingskracht als dit nodig is
•    Een innovatieve verbinder die goed kan samenwerken en netwerken. Je herkent je in de drie competenties wendbaar, samenwerken en ondernemend.
•    HBO werk en denkniveau, opleiding Personeel & Arbeid
•    Kennis van en ervaring met advisering en het werken in een complexe omgeving met tegenstrijdige belangen.
•    Kennis en ervaring op advisering aan domein bedrijfsvoering.
•    Kennis van en ervaring met Youforce, Beaufort
•    Je denkt in kansen en oplossingen.
•    Je bent een teamplayer, toont ondernemerschap, werkt aan teamresultaten en je neemt eigenaarschap over je eigen werk.




Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Jacqueline Graaf

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center