Opdrachten

DUO Groningen Projectmanager

Projectmanager

Info

Functie

Projectmanager

Locatie

Groningen

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

09.04.2023 - 08.04.2024

Opdrachtnummer

133137

Sluitingsdatum

date-icon24.03.2023 clock-icon12:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Er zit energie op het onderwerp verbeteren en er zijn er veel verschillende meningen over wat het resultaat én de aanpak zou moeten zijn om continu te kunnen verbeteren. Er bestaan niet alleen verschillende beelden over resultaten en aanpak maar ook over te gebruiken theorieën, modellen en methodes. Bovendien is er onduidelijkheid over terminologie. Spreken we over signalen, klantsignalen, klantbehoeften? Moet deze opdracht een proces opleveren, een methode of een ontwerp? Daarom willen we starten met het bewerkstelligen van de volgende resultaten:
1.Een gedeelde visie op continu verbeteren van de diensten en dienstverlening op basis van klantbehoefte van de particuliere klant bij OVG en R&E.
a.Stakeholdersanalyse
b.De gedeelde visie op continu verbeteren geeft inzicht in de opdrachten voor: kwaliteitscirkels & feedback mechanismen, klantonderzoek, klantpanels, en de samenhang met de maatwerksignalen die met OCW worden besproken, o.a. via de Stand van de uitvoering.
2.Huidige situatie continu verbeteren in beeld voor OVG.
3.Duidelijkheid over de ontwikkelgebieden ten aanzien van continu verbeteren op dienst en dienstverlening van de diensten die OVG levert, gezien vanuit SCOPAFIJTH aspecten.
De resultaten 2 en 3 zullen in overleg met alle onderdelen binnen de particuliere klant mogelijk ook in vervolgopdracht beschreven worden.
De projectmanager maakt op basis van bovenstaand opdrachtomschrijvingen en een ontwikkelaanpak waarmee het continue proces van verbeteren van diensten en dienstverlening wordt gerealiseerd. Draagvlak en betrekken van de omgeving is heel belangrijk, dit om not- invented-here te voorkomen en een echt gezamenlijk eindbeeld te creëren. Daarnaast is het ook belangrijk dat er keuzes worden gemaakt;
een risico in het traject is dat we elkaar te lang willen overtuigen.
De voorkeur geniet om z.s.m. te gaan starten met het visietraject en daarnaast te kijken welke huidige ontwikkelingen of initiatieven (versneld) door kunnen gaan of welke experimenten al gestart kunnen worden.
Taken en verantwoordelijkheden
•Op leveren PID inclusief planning
•Rapporteren aan de manager van het business change deel van OVG


Achtergrond opdracht
In onze maatschappij is er, nu meer dan ooit, een roep om een overheid die in al haar vezels weet voor wie zij werkt. Een overheid die de mens ziet achter het burgerservicenummer. Die samen met haar klanten continu werkt aan betere diensten en dienstverlening. En die de ruimte in de regels zoekt, als de situatie daarom vraagt.
Onderwijsvolgers (OVG) geeft al langere tijd gehoor aan die roep. De eenheid heeft (samen met R&E) een aantal jaren geleden een lonkend perspectief geformuleerd in de ‘Stip Particuliere Klant’. De stappen naar die stip zijn nu een stuk makkelijker te zetten dan voorheen. Want er is vanuit het programma Werk aan Uitvoering overheidsbreed financiering gekomen voor geplande acties.
Regie op die acties vindt plaats vanuit een kerngroep organisatieontwikkeling. De groep zorgt voor focus en verantwoording.

Continu verbeteren Na de toeslagenaffaire en mede als gevolg daarvan de herijking van de stip particuliere klant, is het belang van continu verbeteren van de diensten en dienstverlening groter geworden. Bovendien is continu verbeteren voor meerdere strategische epics van de Stip Particuliere Klant een randvoorwaarde. Daarom heeft deze opdracht hoge prioriteit. Ook is er, in de huidige situatie sprake van een versnippering in de inrichting: delen van het proces zijn op verschillende plekken in de organisatie belegd. Er is budget voor deze opdracht vanuit de WaU- gelden.


Eisen
Prince2 practitioner certificaat
WO werk- en denkniveau (3 jaar)
Ervaring als projectmanager in projecten in een complexe omgeving (3 jaar)
(ruime) Ervaring met dienstverlening bij een uitvoeringsorganisatie van de Rijksoverheid (3 jaar)
Kennis en ervaring in het domein van Customer Services, specifiek in het continu verbeteren van de dienstverlening (2 jaar)


Wensen
Kennis van en ervaring met de agile werken Ervaring met het werken in een keten (intern/extern) IPMA-C gecertificeerd
Hoge acceptatiegraad in alle lagen van de organisatie: zowel Boardroom-proof als gesprekspartner voor de werkvloer


Competenties
Sterke communicatieve vaardigheden op tactisch en strategisch niveau Een netwerker en verbinder én resultaatgericht Bestuurlijke / organisatie sensitiviteit en overtuigingskracht Hiërarchisch ongevoelig


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig. Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant. 
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. 
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op. 
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

DUO Groningen

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Er zit energie op het onderwerp verbeteren en er zijn er veel verschillende meningen over wat het resultaat én de aanpak zou moeten zijn om continu te kunnen verbeteren. Er bestaan niet alleen verschillende beelden over resultaten en aanpak maar ook over te gebruiken theorieën, modellen en methodes. Bovendien is er onduidelijkheid over terminologie. Spreken we over signalen, klantsignalen, klantbehoeften? Moet deze opdracht een proces opleveren, een methode of een ontwerp? Daarom willen we starten met het bewerkstelligen van de volgende resultaten:
1.Een gedeelde visie op continu verbeteren van de diensten en dienstverlening op basis van klantbehoefte van de particuliere klant bij OVG en R&E.
a.Stakeholdersanalyse
b.De gedeelde visie op continu verbeteren geeft inzicht in de opdrachten voor: kwaliteitscirkels & feedback mechanismen, klantonderzoek, klantpanels, en de samenhang met de maatwerksignalen die met OCW worden besproken, o.a. via de Stand van de uitvoering.
2.Huidige situatie continu verbeteren in beeld voor OVG.
3.Duidelijkheid over de ontwikkelgebieden ten aanzien van continu verbeteren op dienst en dienstverlening van de diensten die OVG levert, gezien vanuit SCOPAFIJTH aspecten.
De resultaten 2 en 3 zullen in overleg met alle onderdelen binnen de particuliere klant mogelijk ook in vervolgopdracht beschreven worden.
De projectmanager maakt op basis van bovenstaand opdrachtomschrijvingen en een ontwikkelaanpak waarmee het continue proces van verbeteren van diensten en dienstverlening wordt gerealiseerd. Draagvlak en betrekken van de omgeving is heel belangrijk, dit om not- invented-here te voorkomen en een echt gezamenlijk eindbeeld te creëren. Daarnaast is het ook belangrijk dat er keuzes worden gemaakt;
een risico in het traject is dat we elkaar te lang willen overtuigen.
De voorkeur geniet om z.s.m. te gaan starten met het visietraject en daarnaast te kijken welke huidige ontwikkelingen of initiatieven (versneld) door kunnen gaan of welke experimenten al gestart kunnen worden.
Taken en verantwoordelijkheden
•Op leveren PID inclusief planning
•Rapporteren aan de manager van het business change deel van OVG


Achtergrond opdracht
In onze maatschappij is er, nu meer dan ooit, een roep om een overheid die in al haar vezels weet voor wie zij werkt. Een overheid die de mens ziet achter het burgerservicenummer. Die samen met haar klanten continu werkt aan betere diensten en dienstverlening. En die de ruimte in de regels zoekt, als de situatie daarom vraagt.
Onderwijsvolgers (OVG) geeft al langere tijd gehoor aan die roep. De eenheid heeft (samen met R&E) een aantal jaren geleden een lonkend perspectief geformuleerd in de ‘Stip Particuliere Klant’. De stappen naar die stip zijn nu een stuk makkelijker te zetten dan voorheen. Want er is vanuit het programma Werk aan Uitvoering overheidsbreed financiering gekomen voor geplande acties.
Regie op die acties vindt plaats vanuit een kerngroep organisatieontwikkeling. De groep zorgt voor focus en verantwoording.

Continu verbeteren Na de toeslagenaffaire en mede als gevolg daarvan de herijking van de stip particuliere klant, is het belang van continu verbeteren van de diensten en dienstverlening groter geworden. Bovendien is continu verbeteren voor meerdere strategische epics van de Stip Particuliere Klant een randvoorwaarde. Daarom heeft deze opdracht hoge prioriteit. Ook is er, in de huidige situatie sprake van een versnippering in de inrichting: delen van het proces zijn op verschillende plekken in de organisatie belegd. Er is budget voor deze opdracht vanuit de WaU- gelden.


Eisen
Prince2 practitioner certificaat
WO werk- en denkniveau (3 jaar)
Ervaring als projectmanager in projecten in een complexe omgeving (3 jaar)
(ruime) Ervaring met dienstverlening bij een uitvoeringsorganisatie van de Rijksoverheid (3 jaar)
Kennis en ervaring in het domein van Customer Services, specifiek in het continu verbeteren van de dienstverlening (2 jaar)


Wensen
Kennis van en ervaring met de agile werken Ervaring met het werken in een keten (intern/extern) IPMA-C gecertificeerd
Hoge acceptatiegraad in alle lagen van de organisatie: zowel Boardroom-proof als gesprekspartner voor de werkvloer


Competenties
Sterke communicatieve vaardigheden op tactisch en strategisch niveau Een netwerker en verbinder én resultaatgericht Bestuurlijke / organisatie sensitiviteit en overtuigingskracht Hiërarchisch ongevoelig


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig. Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant. 
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. 
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op. 
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl


De recruiter

Arthur Timman

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center