Opdrachten

Centraal Orgaan opvang asielzoekers - ICT IAM Consultant

IAM Consultant

Info

Functie

IAM Consultant

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

18.08.2024 - 14.08.2025

Opdrachtnummer

210557

Sluitingsdatum

date-icon26.07.2024 clock-icon12:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
De rol van informatie is voor het COA cruciaal en van strategische waarde in álle processen in onze organisatie. Van de collega’s op onze 270+ locaties tot de informatie die we delen met onze interne en externe partners. Met de toenemende nieuwe technologische ontwikkelingen, groeien de kansen om de waarde van informatie nog beter te benutten. Daarvoor moet COA haar Informatievoorziening (IV) nog beter organiseren, zowel integraal als in samenhang. We creëren een flexibele, wendbare en digitaal fitte organisatie met executiekracht die sneller kan inspelen/innoveren op de verwachtingen en behoeften van bewoners, de interne organisatie en onze (keten)partners.

Om onze ambities te verwezenlijken, is eind 2021 een programma gestart voor het op orde brengen van onze informatiehuishouding (InformatieHuisHouding Op Orde – IHHOO). Daarvoor zijn projecten nodig met veelal een ICT-component; een verbetering van onze IV die noodzakelijk is om medewerkers goed te ondersteunen in hun taak in de informatiehuishouding.

Eén van deze projecten is het realiseren van IAM voor onze belangrijkste applicaties, die aangesloten moeten kunnen worden op de centrale toegangsdienst van Justitie en Veiligheid. Voor dit project zoeken wij een full time (36 uur) projectleider, die overigens eveneens andere projecten met een ICT-component binnen het programma op kan pakken. We zoeken hiervoor iemand die gewend is projecten met een ICT-component te leiden maar vooral ook goed is in het betrekken van de stakeholders in het werkveld. Zeker op dit moment is dat een uitdaging, nu het alle hens aan dek is voor het realiseren van voldoende opvangcapaciteit voor onze (nieuwe) bewoners. We zoeken dus iemand die doortastend is, het belang van toegangsbeheer (juist ook in deze tijd) voor het voetlicht weet te houden en goed kan schakelen met de uitdagingen in het werk van de medewerkers.

Andere projecten die onder het programma aandacht krijgen: heroriëntatie op het SharePoint DMS, invoeren van de digitale handtekening, archivering van e-mails en berichtenapps en het bewerken van de fysieke archieven.

Omschrijving werkzaamheden projectleider:
-    Initieert het IAM project en start tevens nader te bepalen project(en) op op het gebied van informatiehuishouding en IV, onder het programma Informatiehuishouding op orde.
-    Stelt Agile teams samen, stuurt deze aan.
-    Draagt zorg voor voortgangsrapportage en projectadministratie zowel intern als naar externe partijen.
-    Bewaakt de business case, de scope en de toleranties van het project. Stuurt bij waar nodig.
-    Adviseert de programmamanager ten aanzien van aanpassingen van het beleid met betrekking tot het projectgebied en aangrenzende beleidsgebieden.
-    Vertegenwoordigt de organisatie in externe overlegvormen binnen de kaders van het project.

Functie-eisen
-    Je hebt een afgeronde HBO /WO-opleiding, richting IT, bijvoorbeeld Bedrijfskundige Informatica/informatiemanagement.
-    Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als projectleider binnen het werkgebied van ICT/IV
-    Je hebt ervaring met diverse projectmethodieken en met Agile werken.
-    Je hebt ervaring met het implementeren van IAM of gelijksoortige projecten
-    Je kunt je gemakkelijk bewegen binnen de verschillende afdelingen van een organisatie (ook de businesskant) en maakt je snel wegwijs daarbinnen.
-    Ervaring met het werken in een overheidsorganisatie op het snijvlak van informatievoorziening en IT is een pré.
-    Kennis van en ervaring met Hitachi ID suite, SharePoint, DMS-en en digitale handtekening is een pré.

Gevraagde competenties
-    Resultaatgerichtheid
-    Overtuigingskracht
-    Organisatiesensitiviteit
-    Flexibiliteit
-    Plannen en organiseren
-    Samenwerken
-    Communicatief vaardig

Planning
De opdracht loopt van 18 augustus 2024 tot en met 17 augustus 2025, met een optie tot verlenging.

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Centraal Orgaan opvang asielzoekers - ICT

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
De rol van informatie is voor het COA cruciaal en van strategische waarde in álle processen in onze organisatie. Van de collega’s op onze 270+ locaties tot de informatie die we delen met onze interne en externe partners. Met de toenemende nieuwe technologische ontwikkelingen, groeien de kansen om de waarde van informatie nog beter te benutten. Daarvoor moet COA haar Informatievoorziening (IV) nog beter organiseren, zowel integraal als in samenhang. We creëren een flexibele, wendbare en digitaal fitte organisatie met executiekracht die sneller kan inspelen/innoveren op de verwachtingen en behoeften van bewoners, de interne organisatie en onze (keten)partners.

Om onze ambities te verwezenlijken, is eind 2021 een programma gestart voor het op orde brengen van onze informatiehuishouding (InformatieHuisHouding Op Orde – IHHOO). Daarvoor zijn projecten nodig met veelal een ICT-component; een verbetering van onze IV die noodzakelijk is om medewerkers goed te ondersteunen in hun taak in de informatiehuishouding.

Eén van deze projecten is het realiseren van IAM voor onze belangrijkste applicaties, die aangesloten moeten kunnen worden op de centrale toegangsdienst van Justitie en Veiligheid. Voor dit project zoeken wij een full time (36 uur) projectleider, die overigens eveneens andere projecten met een ICT-component binnen het programma op kan pakken. We zoeken hiervoor iemand die gewend is projecten met een ICT-component te leiden maar vooral ook goed is in het betrekken van de stakeholders in het werkveld. Zeker op dit moment is dat een uitdaging, nu het alle hens aan dek is voor het realiseren van voldoende opvangcapaciteit voor onze (nieuwe) bewoners. We zoeken dus iemand die doortastend is, het belang van toegangsbeheer (juist ook in deze tijd) voor het voetlicht weet te houden en goed kan schakelen met de uitdagingen in het werk van de medewerkers.

Andere projecten die onder het programma aandacht krijgen: heroriëntatie op het SharePoint DMS, invoeren van de digitale handtekening, archivering van e-mails en berichtenapps en het bewerken van de fysieke archieven.

Omschrijving werkzaamheden projectleider:
-    Initieert het IAM project en start tevens nader te bepalen project(en) op op het gebied van informatiehuishouding en IV, onder het programma Informatiehuishouding op orde.
-    Stelt Agile teams samen, stuurt deze aan.
-    Draagt zorg voor voortgangsrapportage en projectadministratie zowel intern als naar externe partijen.
-    Bewaakt de business case, de scope en de toleranties van het project. Stuurt bij waar nodig.
-    Adviseert de programmamanager ten aanzien van aanpassingen van het beleid met betrekking tot het projectgebied en aangrenzende beleidsgebieden.
-    Vertegenwoordigt de organisatie in externe overlegvormen binnen de kaders van het project.

Functie-eisen
-    Je hebt een afgeronde HBO /WO-opleiding, richting IT, bijvoorbeeld Bedrijfskundige Informatica/informatiemanagement.
-    Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als projectleider binnen het werkgebied van ICT/IV
-    Je hebt ervaring met diverse projectmethodieken en met Agile werken.
-    Je hebt ervaring met het implementeren van IAM of gelijksoortige projecten
-    Je kunt je gemakkelijk bewegen binnen de verschillende afdelingen van een organisatie (ook de businesskant) en maakt je snel wegwijs daarbinnen.
-    Ervaring met het werken in een overheidsorganisatie op het snijvlak van informatievoorziening en IT is een pré.
-    Kennis van en ervaring met Hitachi ID suite, SharePoint, DMS-en en digitale handtekening is een pré.

Gevraagde competenties
-    Resultaatgerichtheid
-    Overtuigingskracht
-    Organisatiesensitiviteit
-    Flexibiliteit
-    Plannen en organiseren
-    Samenwerken
-    Communicatief vaardig

Planning
De opdracht loopt van 18 augustus 2024 tot en met 17 augustus 2025, met een optie tot verlenging.

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Else Krijgsman

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center