Opdrachten
Info
Functie
Informatie Analist - Jira expertLocatie
UtrechtUren per week
36 uren per weekLooptijd
31.12.2022 - 30.12.2023Opdrachtnummer
125293Sluitingsdatum
29.11.2022 14:30
Opdrachtomschrijving
De Belastingdienst zet volop in op de verbetering van de dienstverlening aan Burgers en Bedrijven. In 2019 is gestart met de digitalisering van alle uitgaande berichten, dit traject loopt door tot en met ca. 2024.
Vanaf 2022 is de Belastingdienst ook de begrijpelijkheid van alle uitgaande brieven aan het verbeteren. Hiervoor is een nieuw Programma gestart. Het Programma realiseert en implementeert een proces zodat brieven van de Belastingdienst continue worden verbeterd. Ook de huidige briefmodellen worden waar nodig gemigreerd naar andere opmaaksystemen en meestal geredigeerd. Vanaf medio 2022 zijn 3 multidisciplinaire 'Brieventeams' gestart met een set van de ketens van de Belastingdienst. Alle ketens worden zodoende de komende 2,5 jaar 'verwerkt'.
Voor het Programma Begrijpelijke Brieven zoeken we een Informatie Analist met diepgaande kennis van Jira. Hij/zij zal in een multidisciplinair brieventeam de IA rol oppakken. Hij/zij helpt de business en het programma BBB om werkpakketten van brieven (met uiteenlopende typologieën) optimaal samen te stellen en planbaar te maken.
Daarnaast heeft de IA een overkoepelende rol binnen het programma BBB op het gebied van Jira. BBB wil Jira gaan inzetten voor de beheersing van de werkstroom van de brieven die begrijpelijk worden gemaakt. De kandidaat dient over diepgaande kennis en ervaring ten aanzien van de inrichting van Jira te beschikken.
De opdracht heeft een doorlooptijd van ca. 2 jaar.
Achtergrond opdracht
Jaarlijks sturen we zo’n 160 miljoen brieven vanuit de Belastingdienst. Het programma Begrijpelijke Brieven Belastingdienst (BBB) wil het de ontvangers en de organisatie écht makkelijker maken. Het programma wil dat briefontvangers beter snappen waar de brief over gaat en wat ze moeten doen. Dat sluit mooi aan op 'gewoon goed geholpen': de kernboodschap van Klantinteractie- en services (KI&S), de directie waar het programma onder valt. Het programma BBB heeft een looptijd van 3 jaar; tot en met 2024.
Brieven snappen Het doel van het programma BBB is dat de meeste Nederlanders onze brieven begrijpen. Dus dat burgers en bedrijven fiscaal-juridisch juiste én begrijpelijke brieven van ons krijgen.
"Het programma streeft ernaar dat 80% van de brievenontvangers begrijpt waarom ze de brief krijgen en welke actie wordt verwacht", programmamanager Dennis Blansjaar.
Ontvanger staat centraal Klantsignalen zijn erg belangrijk om betere brieven te schrijven. Hoe burgers en bedrijven een brief beoordelen bepaalt in hoge mate hoe we brieven gaan verbeteren. We denken daarbij vooruit. We gaan na hoe ontvangers onze brieven nu ervaren én hoe we met hun hulp brieven doorlopend kunnen verbeteren en testen.
Eisen
Op deze vacature mogen geen zzp'ers en DGA's worden aangeboden.
We kunnen desgewenst wel payrolling regelen.
Doorleen is eveneens niet toegestaan
- HBO werk en denkniveau
- Affiniteit met digitalisering en outputmanagement is een pré
- Diepgaande expertise en aantoonbare ervaring met opzetten van structuren in Jira. (2 jaar)
- Informatie analyse (5 jaar)
Wensen
- Jira expert, inrichten en onderhouden Jira.
- Flexibel in werklokatie (Apeldoorn, Utrecht, thuis) Goed kunnen afstemmen met omgeving
Competenties
- Analyseren
- Initiatief nemen
- Onderzoekend
- Samenwerken in muktidisciplinaire team
- Organiserend vermogen
- Hands-on mentaliteit
Aanvullende informatie
Doorleen is niet toegestaan.
Levering door Yellow Friday aan de Belastingdienst geschiedt via Cegeka.
Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Cegeka uitgevoerd en is formele onderaannemer. Yellow Friday verzorgt de werving van extern personeel als er binnen Cegeka geen eigen medewerkers beschikbaar zijn.
Cegeka Consulting B.V. (YF)
Opdrachtomschrijving
De Belastingdienst zet volop in op de verbetering van de dienstverlening aan Burgers en Bedrijven. In 2019 is gestart met de digitalisering van alle uitgaande berichten, dit traject loopt door tot en met ca. 2024.
Vanaf 2022 is de Belastingdienst ook de begrijpelijkheid van alle uitgaande brieven aan het verbeteren. Hiervoor is een nieuw Programma gestart. Het Programma realiseert en implementeert een proces zodat brieven van de Belastingdienst continue worden verbeterd. Ook de huidige briefmodellen worden waar nodig gemigreerd naar andere opmaaksystemen en meestal geredigeerd. Vanaf medio 2022 zijn 3 multidisciplinaire 'Brieventeams' gestart met een set van de ketens van de Belastingdienst. Alle ketens worden zodoende de komende 2,5 jaar 'verwerkt'.
Voor het Programma Begrijpelijke Brieven zoeken we een Informatie Analist met diepgaande kennis van Jira. Hij/zij zal in een multidisciplinair brieventeam de IA rol oppakken. Hij/zij helpt de business en het programma BBB om werkpakketten van brieven (met uiteenlopende typologieën) optimaal samen te stellen en planbaar te maken.
Daarnaast heeft de IA een overkoepelende rol binnen het programma BBB op het gebied van Jira. BBB wil Jira gaan inzetten voor de beheersing van de werkstroom van de brieven die begrijpelijk worden gemaakt. De kandidaat dient over diepgaande kennis en ervaring ten aanzien van de inrichting van Jira te beschikken.
De opdracht heeft een doorlooptijd van ca. 2 jaar.
Achtergrond opdracht
Jaarlijks sturen we zo’n 160 miljoen brieven vanuit de Belastingdienst. Het programma Begrijpelijke Brieven Belastingdienst (BBB) wil het de ontvangers en de organisatie écht makkelijker maken. Het programma wil dat briefontvangers beter snappen waar de brief over gaat en wat ze moeten doen. Dat sluit mooi aan op 'gewoon goed geholpen': de kernboodschap van Klantinteractie- en services (KI&S), de directie waar het programma onder valt. Het programma BBB heeft een looptijd van 3 jaar; tot en met 2024.
Brieven snappen Het doel van het programma BBB is dat de meeste Nederlanders onze brieven begrijpen. Dus dat burgers en bedrijven fiscaal-juridisch juiste én begrijpelijke brieven van ons krijgen.
"Het programma streeft ernaar dat 80% van de brievenontvangers begrijpt waarom ze de brief krijgen en welke actie wordt verwacht", programmamanager Dennis Blansjaar.
Ontvanger staat centraal Klantsignalen zijn erg belangrijk om betere brieven te schrijven. Hoe burgers en bedrijven een brief beoordelen bepaalt in hoge mate hoe we brieven gaan verbeteren. We denken daarbij vooruit. We gaan na hoe ontvangers onze brieven nu ervaren én hoe we met hun hulp brieven doorlopend kunnen verbeteren en testen.
Eisen
Op deze vacature mogen geen zzp'ers en DGA's worden aangeboden.
We kunnen desgewenst wel payrolling regelen.
Doorleen is eveneens niet toegestaan
- HBO werk en denkniveau
- Affiniteit met digitalisering en outputmanagement is een pré
- Diepgaande expertise en aantoonbare ervaring met opzetten van structuren in Jira. (2 jaar)
- Informatie analyse (5 jaar)
Wensen
- Jira expert, inrichten en onderhouden Jira.
- Flexibel in werklokatie (Apeldoorn, Utrecht, thuis) Goed kunnen afstemmen met omgeving
Competenties
- Analyseren
- Initiatief nemen
- Onderzoekend
- Samenwerken in muktidisciplinaire team
- Organiserend vermogen
- Hands-on mentaliteit
Aanvullende informatie
Doorleen is niet toegestaan.
Levering door Yellow Friday aan de Belastingdienst geschiedt via Cegeka.
Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Cegeka uitgevoerd en is formele onderaannemer. Yellow Friday verzorgt de werving van extern personeel als er binnen Cegeka geen eigen medewerkers beschikbaar zijn.
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.