Opdrachten

Belastingdienst Non -ICT Senior Adviseur zzp-dossier

Senior Adviseur zzp-dossier

Info

Functie

Senior Adviseur zzp-dossier

Locatie

Nader te bepalen

Uren per week

40 uren per week

Looptijd

18.02.2024 - 29.04.2024

Opdrachtnummer

153522

Sluitingsdatum

date-icon16.02.2024 clock-icon16:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Achtergrond, aanleiding en doelstelling: Het kabinet wil langs 3 lijnen de balans op de arbeidsmarkt herstellen en de inzet van zzp'ers meer in lijn brengen met wet- en regelgeving. Één lijn betreft het verbeteren van de handhaving op schijnzelfstandigheid en de politieke ambitie om het handhavingsmoratorium (hierna: moratorium) per 1 januari 2025 op te heffen. Binnen de Belastingdienst is het programma Handhaving Arbeidsrelaties (hierna: HA) opgezet die langs 3 sporen invulling wilt geven aan deze kabinetslijn. Één spoor betreft de actieve samenwerking met de markt. Momenteel wordt er samengewerkt met diverse sectoren (arbeidsintensief en complex). Er is onvoldoende capaciteit om deze samenwerking verder vorm te geven en de markt voor te bereiden op de situatie vanaf 1 januari 2025. Daarom wenst het Directieoverleg Arbeidsrelaties en het programma HA een marktteam in te richten die:

  • Actief de samenwerking met de markt opzoekt om de markt voor te bereiden op de opheffing van het moratorium en hen in de actiemodus te krijgen;
  • De reguliere klantbehandeling ondersteunt in het optimaliseren van de interne (werk)processen o.b.v. ontvangen signalen vanuit de praktijk;
  • Vanuit één overheid gedachte het verkennen en ondersteunen van de samenwerking tussen de reguliere uitvoering met andere overheidsorganisaties (waaronder UWV, NLA, KVK).

Rol marktteam: Samenwerking met de markt (m.n. koepels, brancheorganisaties en service providers) vormgeven en de mogelijkheden verkennen om de inzet van handhavingsinstrumenten meer voorspelbaar te maken. Daarbij werkt het marktteam nauw samen met de uitvoerende directies en betrekt het waar nodig inhoudelijke specialisten bij de gesprekken met marktpartijen.

Opzet en rollen: Marktteam zal bestaan uit 8 fte waarvan 50% interne capaciteit (invulling vooral door uitvoerende directies) en 50% externe inhuur. Het marktteam wordt operationeel aangestuurd door een reeds extern ingehuurde Teamcoördinator die tevens als Programma Adviseur de verbinding vormt met programmateam HA. Qua formatie bestaat het marktteam uit de volgende fte's:

  • 1 fte Teamcoördinator en Programma Adviseur (reeds extern ingehuurd)
  • 4 fte interne expertise Belastingdienst
  • 2 fte Senior Adviseur zzp-dossier (nog extern in te huren)
  • 2 fte Adviseur zzp-dossier (nog extern in te huren)

Interne rollen:

Rol (Senior) Adviseur Uitvoering:
o Vanuit de inhoud gestructureerde gesprekken voeren met sectoren (borgen Belastingdienst kennis, expertise en belangen);
o Borgen van verbinding en afstemming met reguliere uitvoering.

Externe rollen:

Rol teamcoördinator en Programma Adviseur:
o Activiteiten van marktteam aansturen en prioriteren;
o Kwaliteitsborging;
o Inhoudelijke afstemming met interne directies initiëren en coördineren;
o Advisering en ondersteuning bij kwaliteit, inrichting en voortgang realisatie van zzp-dossier marktteam en programma.

Rol (Senior) Adviseur zzp-dossier:
o Vanuit brede kennis van zzp-dossier gestructureerde gesprekken voeren met sectoren (het externe perspectief vertegenwoordigen);
o Adviseren bij optimaliseren van dienstverlening reguliere uitvoering vanuit doelgroep benadering (klantperspectief).

Opdrachtgevers en werkenden voor te bereiden op de opheffing van het moratorium. Het leggen van verbinding met de staande organisatie op het onderwerp handhaving arbeidsrelaties door de Belastingdienst t.b.v. doeltreffendheid en efficiëntie

Eisen

  • Noodzakelijke algemene kennis en ervaring team
  • Academisch denk- en werkniveau
  • Bekend met het zzp-dossier binnen één of meerdere sectoren
  • Kennis van het programma Handhaving Arbeidsrelaties en werkwijze uitvoerende diensten binnen de Belastingdienst is een pré
  • Pre kandidaten ervaring hebben binnen de Belastingdienst
  • In staat om te gaan met tegengestelde belangen binnen een complexe omgeving
  • In staat om resultaatgericht samen te werken
  • Ervaring met het werken vanuit doelgroepen en/of klantperspectief
  • Ervaring met het werken in een politiek-bestuurlijk sensitieve omgeving
  • Competenties

  • Resultaatgerichtheid
  • Samenwerken
  • Netwerken
  • Omgevingsbewustzijn
  • Anticiperen
  • Communicatief vaardig in woord en geschrift
  • Organiseren
  • Veranderingsgericht
  • Innovatief denken
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


    Bedrijfsgegevens

    Bedrijfs gegevens

    Belastingdienst Non -ICT

    Rolomschrijving en taakafspraken

    Opdrachtomschrijving
    Achtergrond, aanleiding en doelstelling: Het kabinet wil langs 3 lijnen de balans op de arbeidsmarkt herstellen en de inzet van zzp'ers meer in lijn brengen met wet- en regelgeving. Één lijn betreft het verbeteren van de handhaving op schijnzelfstandigheid en de politieke ambitie om het handhavingsmoratorium (hierna: moratorium) per 1 januari 2025 op te heffen. Binnen de Belastingdienst is het programma Handhaving Arbeidsrelaties (hierna: HA) opgezet die langs 3 sporen invulling wilt geven aan deze kabinetslijn. Één spoor betreft de actieve samenwerking met de markt. Momenteel wordt er samengewerkt met diverse sectoren (arbeidsintensief en complex). Er is onvoldoende capaciteit om deze samenwerking verder vorm te geven en de markt voor te bereiden op de situatie vanaf 1 januari 2025. Daarom wenst het Directieoverleg Arbeidsrelaties en het programma HA een marktteam in te richten die:

    • Actief de samenwerking met de markt opzoekt om de markt voor te bereiden op de opheffing van het moratorium en hen in de actiemodus te krijgen;
    • De reguliere klantbehandeling ondersteunt in het optimaliseren van de interne (werk)processen o.b.v. ontvangen signalen vanuit de praktijk;
    • Vanuit één overheid gedachte het verkennen en ondersteunen van de samenwerking tussen de reguliere uitvoering met andere overheidsorganisaties (waaronder UWV, NLA, KVK).

    Rol marktteam: Samenwerking met de markt (m.n. koepels, brancheorganisaties en service providers) vormgeven en de mogelijkheden verkennen om de inzet van handhavingsinstrumenten meer voorspelbaar te maken. Daarbij werkt het marktteam nauw samen met de uitvoerende directies en betrekt het waar nodig inhoudelijke specialisten bij de gesprekken met marktpartijen.

    Opzet en rollen: Marktteam zal bestaan uit 8 fte waarvan 50% interne capaciteit (invulling vooral door uitvoerende directies) en 50% externe inhuur. Het marktteam wordt operationeel aangestuurd door een reeds extern ingehuurde Teamcoördinator die tevens als Programma Adviseur de verbinding vormt met programmateam HA. Qua formatie bestaat het marktteam uit de volgende fte's:

    • 1 fte Teamcoördinator en Programma Adviseur (reeds extern ingehuurd)
    • 4 fte interne expertise Belastingdienst
    • 2 fte Senior Adviseur zzp-dossier (nog extern in te huren)
    • 2 fte Adviseur zzp-dossier (nog extern in te huren)

    Interne rollen:

    Rol (Senior) Adviseur Uitvoering:
    o Vanuit de inhoud gestructureerde gesprekken voeren met sectoren (borgen Belastingdienst kennis, expertise en belangen);
    o Borgen van verbinding en afstemming met reguliere uitvoering.

    Externe rollen:

    Rol teamcoördinator en Programma Adviseur:
    o Activiteiten van marktteam aansturen en prioriteren;
    o Kwaliteitsborging;
    o Inhoudelijke afstemming met interne directies initiëren en coördineren;
    o Advisering en ondersteuning bij kwaliteit, inrichting en voortgang realisatie van zzp-dossier marktteam en programma.

    Rol (Senior) Adviseur zzp-dossier:
    o Vanuit brede kennis van zzp-dossier gestructureerde gesprekken voeren met sectoren (het externe perspectief vertegenwoordigen);
    o Adviseren bij optimaliseren van dienstverlening reguliere uitvoering vanuit doelgroep benadering (klantperspectief).

    Opdrachtgevers en werkenden voor te bereiden op de opheffing van het moratorium. Het leggen van verbinding met de staande organisatie op het onderwerp handhaving arbeidsrelaties door de Belastingdienst t.b.v. doeltreffendheid en efficiëntie

    Eisen

  • Noodzakelijke algemene kennis en ervaring team
  • Academisch denk- en werkniveau
  • Bekend met het zzp-dossier binnen één of meerdere sectoren
  • Kennis van het programma Handhaving Arbeidsrelaties en werkwijze uitvoerende diensten binnen de Belastingdienst is een pré
  • Pre kandidaten ervaring hebben binnen de Belastingdienst
  • In staat om te gaan met tegengestelde belangen binnen een complexe omgeving
  • In staat om resultaatgericht samen te werken
  • Ervaring met het werken vanuit doelgroepen en/of klantperspectief
  • Ervaring met het werken in een politiek-bestuurlijk sensitieve omgeving
  • Competenties

  • Resultaatgerichtheid
  • Samenwerken
  • Netwerken
  • Omgevingsbewustzijn
  • Anticiperen
  • Communicatief vaardig in woord en geschrift
  • Organiseren
  • Veranderingsgericht
  • Innovatief denken
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


    De recruiter

    Michelle Wassmer

    Between

    Deel deze opdracht

    Plaats jouw bieding op Striive

    https://login.striive.com/

    Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

    Privacy Preference Center