Opdrachten

Belastingdienst Non -ICT Programmamanagement officer (PMO)

Programmamanagement officer (PMO)

Info

Functie

Programmamanagement officer (PMO)

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

31.10.2024 - 30.12.2024

Opdrachtnummer

215424

Sluitingsdatum

date-icon18.10.2024 clock-icon21:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

Voor het programma Informatiehuishouding Open op Orde zoeken wij een programma management officer (PMO). Vanuit deze rol ondersteun je het programma- en projectmanagement bij het organiseren van de samenwerking met stakeholders en de inrichting van programma- en projectadministratie. Hierbij is het belangrijk dat je een proactieve, hands-on mentaliteit hebt. Je faciliteert inhoudelijke sessies, bewaakt opdrachten en ondersteunt de besluitvormingsprocessen rondom het programma en de verschillende projecten. Je bent nauwkeurig in de vastlegging van acties en besluiten en monitort in hoeverre acties en taken worden opgepakt. Waar je kansen en risico's ziet die relevant zijn voor de projecten, signaleer je dit tijdig. Je ondersteunt bij de implementatie van verbetervoorstellen om de onderlinge samenwerking en executiekracht van het project blijvend te verbeteren.

Vanuit deze rol werk je specifiek mee in een project rondom de implementatie van een documentmanagementsysteem en een project rondom datamanagement. Het is belangrijk dat de besluitvorming rondom deze projecten zorgvuldig wordt begeleid en vastgelegd. Het betreft een tijdelijke opdracht van minimaal een 9 maanden. Het programma Informatiehuishouding Open op Orde valt onder de Directie Ketenregie. Je legt verantwoording af aan de programmamanager Informatiehuishouding Open op Orde van DG Toeslagen.

Achtergrond opdracht

Over Dienst Toeslagen

Vitale voorzieningen voor iedereen betaalbaar; dát is onze missie! Miljoenen mensen in Nederland krijgen een of meer toeslagen die voor hen onmisbaar zijn om de kosten te betalen van de zorgverzekering, de zorg voor kinderen en ruimte om te wonen. Directoraat-generaal Toeslagen draagt bij aan financieel gezonde huishoudens door het uitkeren van deze toeslagen. Zo heeft iedereen in onze maatschappij toegang tot de meest vitale voorzieningen.

Drie vragen staan centraal in ons werk en vormen het kompas in ons dagelijks handelen:

  • Is het rechtvaardig?
  • Doen we het samen?
  • Zijn we aanspreekbaar?

Het directoraat-generaal Toeslagen werkt voor meerdere opdrachtgevers. Voor het ministerie van SZW voert Toeslagen de kinderopvangtoeslag en het kind gebonden budget uit. Voor het ministerie van VWS betaalt Toeslagen de zorgtoeslag uit. Voor het ministerie van BZK keert Toeslagen de huurtoeslag uit. Met deze financiële bijdragen maakt Toeslagen vitale voorzieningen voor iedereen betaalbaar.

Eisen

  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Kennis van het werken met werken projecten programma's is een pré.
  • Je hebt affiniteit met datamanagement en IT.
  • Je kunt goed overweg met MS Office-programma's.
  • Je bent proactief en pakt graag dingen op.
  • Je hebt minimaal twee jaar ervaring met het werken in projecten en/of programma's.
  • Je houdt van organiseren, structureren en aanpakken.
  • Je werkt zelfstandig en bent proactief.
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je bent nauwkeurig.


Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Belastingdienst Non -ICT

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

Voor het programma Informatiehuishouding Open op Orde zoeken wij een programma management officer (PMO). Vanuit deze rol ondersteun je het programma- en projectmanagement bij het organiseren van de samenwerking met stakeholders en de inrichting van programma- en projectadministratie. Hierbij is het belangrijk dat je een proactieve, hands-on mentaliteit hebt. Je faciliteert inhoudelijke sessies, bewaakt opdrachten en ondersteunt de besluitvormingsprocessen rondom het programma en de verschillende projecten. Je bent nauwkeurig in de vastlegging van acties en besluiten en monitort in hoeverre acties en taken worden opgepakt. Waar je kansen en risico's ziet die relevant zijn voor de projecten, signaleer je dit tijdig. Je ondersteunt bij de implementatie van verbetervoorstellen om de onderlinge samenwerking en executiekracht van het project blijvend te verbeteren.

Vanuit deze rol werk je specifiek mee in een project rondom de implementatie van een documentmanagementsysteem en een project rondom datamanagement. Het is belangrijk dat de besluitvorming rondom deze projecten zorgvuldig wordt begeleid en vastgelegd. Het betreft een tijdelijke opdracht van minimaal een 9 maanden. Het programma Informatiehuishouding Open op Orde valt onder de Directie Ketenregie. Je legt verantwoording af aan de programmamanager Informatiehuishouding Open op Orde van DG Toeslagen.

Achtergrond opdracht

Over Dienst Toeslagen

Vitale voorzieningen voor iedereen betaalbaar; dát is onze missie! Miljoenen mensen in Nederland krijgen een of meer toeslagen die voor hen onmisbaar zijn om de kosten te betalen van de zorgverzekering, de zorg voor kinderen en ruimte om te wonen. Directoraat-generaal Toeslagen draagt bij aan financieel gezonde huishoudens door het uitkeren van deze toeslagen. Zo heeft iedereen in onze maatschappij toegang tot de meest vitale voorzieningen.

Drie vragen staan centraal in ons werk en vormen het kompas in ons dagelijks handelen:

  • Is het rechtvaardig?
  • Doen we het samen?
  • Zijn we aanspreekbaar?

Het directoraat-generaal Toeslagen werkt voor meerdere opdrachtgevers. Voor het ministerie van SZW voert Toeslagen de kinderopvangtoeslag en het kind gebonden budget uit. Voor het ministerie van VWS betaalt Toeslagen de zorgtoeslag uit. Voor het ministerie van BZK keert Toeslagen de huurtoeslag uit. Met deze financiële bijdragen maakt Toeslagen vitale voorzieningen voor iedereen betaalbaar.

Eisen

  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Kennis van het werken met werken projecten programma's is een pré.
  • Je hebt affiniteit met datamanagement en IT.
  • Je kunt goed overweg met MS Office-programma's.
  • Je bent proactief en pakt graag dingen op.
  • Je hebt minimaal twee jaar ervaring met het werken in projecten en/of programma's.
  • Je houdt van organiseren, structureren en aanpakken.
  • Je werkt zelfstandig en bent proactief.
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je bent nauwkeurig.


Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter

Shirley Trouwen

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center