Opdrachten

Belastingdienst Non -ICT Directie Secretaris

Directie Secretaris

Info

Functie

Directie Secretaris

Locatie

Almere-Haven

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

01.12.2024 - 30.10.2025

Opdrachtnummer

215029

Sluitingsdatum

date-icon15.10.2024 clock-icon21:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

De opdracht/omgeving Bij de toeslagenaffaire is gebleken dat er grote problemen zijn ontstaan bij een groep ouders die kinderopvangtoeslag ontvingen. Vele duizenden ouders zijn gedupeerd door onterechte terugvorderingen, vooringenomen handelen van de Belastingdienst of hardheden in het toeslagenstelsel. Datzelfde geldt voor betrokken kinderen en ex-partners die nauw bij de toeslagenaffaire betrokken waren. Daarnaast is gebleken dat er ook bij de huur- en zorgtoeslagen en het kindgebonden budget vergelijkbare fouten zijn gemaakt door de Belastingdienst, die dringend aandacht behoeven. UHT is ingericht om het geschonden vertrouwen van de burger te herstellen, zorg te dragen voor financiële compensatie en waar van toepassing, het bieden van brede hulp, dit samen met een aantal belangrijke ketenpartners. UHT gaat de komende tijd verder opschalen om het toenemend aantal potentieel gedupeerden dat zich meldt, te kunnen helpen. UHT is een organisatie die zich snel ontwikkelt. Zo zijn er clusterdirecties gevormd en in opbouw met een eigen MT. De clusterdirecteuren samen vormen met de algemeen directeur het Directieteam. Er wordt belang gehecht aan ordentelijke afweging van aspecten bij besluitvorming en het goed vastleggen van overwegingen en besluiten. Daarom is er behoefte aan uitbreiding van het aantal directiesecretarissen, die samen de taken kunnen verdelen. Als directiesecretaris ondersteun je een of meer clusterdirecteuren en hun managementteams bij hun werkzaamheden. Je bent verantwoordelijk voor het bijhouden van de integrale planning, stemt deze actief af met de afdelingshoofden en clusterdirecteuren. Waar mogelijk en nodig attendeer je op knelpunten en draagt bij aan escalaties en oplossingen.

  • Je zorgt voor adequate agendavoorbereiding en verslaglegging en nazorg. Je draagt zorg voor het archief van het cluster. Je bent beschikbaar voor algemene vragen en advisering. Het cluster waarvoor je werkt is gehuisvest in Almere. Je bent tevens verantwoordelijk voor de uitvoering van de WOO.

  • Eisen

  • Voor deze functie beschik je over een hbo- werk-en denkniveau. Aantoonbaar door een afgeronde hbo opleiding of minimaal 3 jaar werkervaring in een gelijksoortige functie
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in het publieke domein binnen een politiek bestuurlijke organisatie in een soortgelijke juridische functie
  • Aantoonbare werkervaring met MS Office producten
  • Aantoonbare werkervaring met verslaglegging en de Wet WOO
  • De aangeboden kandidaat behaalt minimaal 50 van de in totaal te behalen 70 punten op de kwaliteitswensen en competenties, waarvan minimaal 3 punten per competentie
  • Wensen

  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met werken in teamverband en zelfstandig werk.
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met denken en handelen in het belang van burgers.
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met de Wet WOO.
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met het aanbrengen van structuur, overzicht en accuratesse in werk.
  • Competenties

  • Accuraat werken
  • Organisatiesensitiviteit
  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
  • Flexibiliteit
  • Stressbestendigheid

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Belastingdienst Non -ICT

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

De opdracht/omgeving Bij de toeslagenaffaire is gebleken dat er grote problemen zijn ontstaan bij een groep ouders die kinderopvangtoeslag ontvingen. Vele duizenden ouders zijn gedupeerd door onterechte terugvorderingen, vooringenomen handelen van de Belastingdienst of hardheden in het toeslagenstelsel. Datzelfde geldt voor betrokken kinderen en ex-partners die nauw bij de toeslagenaffaire betrokken waren. Daarnaast is gebleken dat er ook bij de huur- en zorgtoeslagen en het kindgebonden budget vergelijkbare fouten zijn gemaakt door de Belastingdienst, die dringend aandacht behoeven. UHT is ingericht om het geschonden vertrouwen van de burger te herstellen, zorg te dragen voor financiële compensatie en waar van toepassing, het bieden van brede hulp, dit samen met een aantal belangrijke ketenpartners. UHT gaat de komende tijd verder opschalen om het toenemend aantal potentieel gedupeerden dat zich meldt, te kunnen helpen. UHT is een organisatie die zich snel ontwikkelt. Zo zijn er clusterdirecties gevormd en in opbouw met een eigen MT. De clusterdirecteuren samen vormen met de algemeen directeur het Directieteam. Er wordt belang gehecht aan ordentelijke afweging van aspecten bij besluitvorming en het goed vastleggen van overwegingen en besluiten. Daarom is er behoefte aan uitbreiding van het aantal directiesecretarissen, die samen de taken kunnen verdelen. Als directiesecretaris ondersteun je een of meer clusterdirecteuren en hun managementteams bij hun werkzaamheden. Je bent verantwoordelijk voor het bijhouden van de integrale planning, stemt deze actief af met de afdelingshoofden en clusterdirecteuren. Waar mogelijk en nodig attendeer je op knelpunten en draagt bij aan escalaties en oplossingen.

  • Je zorgt voor adequate agendavoorbereiding en verslaglegging en nazorg. Je draagt zorg voor het archief van het cluster. Je bent beschikbaar voor algemene vragen en advisering. Het cluster waarvoor je werkt is gehuisvest in Almere. Je bent tevens verantwoordelijk voor de uitvoering van de WOO.

  • Eisen

  • Voor deze functie beschik je over een hbo- werk-en denkniveau. Aantoonbaar door een afgeronde hbo opleiding of minimaal 3 jaar werkervaring in een gelijksoortige functie
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in het publieke domein binnen een politiek bestuurlijke organisatie in een soortgelijke juridische functie
  • Aantoonbare werkervaring met MS Office producten
  • Aantoonbare werkervaring met verslaglegging en de Wet WOO
  • De aangeboden kandidaat behaalt minimaal 50 van de in totaal te behalen 70 punten op de kwaliteitswensen en competenties, waarvan minimaal 3 punten per competentie
  • Wensen

  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met werken in teamverband en zelfstandig werk.
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met denken en handelen in het belang van burgers.
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met de Wet WOO.
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met het aanbrengen van structuur, overzicht en accuratesse in werk.
  • Competenties

  • Accuraat werken
  • Organisatiesensitiviteit
  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
  • Flexibiliteit
  • Stressbestendigheid

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter

Shirley Trouwen

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center