Opdrachten

Belastingdienst ICT (2022) Servicedeskmedewerker

Servicedeskmedewerker

Info

Functie

Servicedeskmedewerker

Locatie

Apeldoorn

Uren per week

40 uren per week

Looptijd

28.04.2024 - 30.07.2024

Opdrachtnummer

156547

Sluitingsdatum

date-icon28.03.2024 clock-icon20:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Collega's helpen bij uiteenlopende technische vragen, daar haal ik veel voldoening uit. Klanttevredenheid staat daarbij voor mij centraal. En extra leuk: ik blijf mezelf ontwikkelen op het gebied van IT én behaal via een interne opleiding mijn hbo-diploma. Win-win! Michael, medewerker IT-servicedesk.

Verschillende collega's ondersteunen op het gebied van IT. Daar ligt jouw focus als medewerker van de IT-servicedesk in Apeldoorn. Deze desk is onderdeel van Data Center Services: hét center dat de Belastingdienst faciliteert met optimale infrastructuurdiensten. Jij komt met oplossingen en krijgt daarbij volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Een mooie uitdaging.

Dagelijks help je jouw Belastingdienst-collega's telefonisch vooruit. Je beantwoordt IT-gerelateerde vragen en lost storingen op. Hierbij komt jouw technische kennis van platformen, communicatiemiddelen, werkplektools en infrastructuur goed van pas. Nadat je jouw collega hebt geholpen, leg je zowel de melding als jouw oplossing zorgvuldig vast in de kennisdatabase. Ook bewaak je de afhandeltermijnen conform de ITIL-normen en servicelevels. Operational excellence is waarvoor jij staat: keer op keer vind jij de beste resultaten binnen de mogelijkheden.

En zijn er projecten rondom het ontwikkelen van onze dienstverlening bij de servicedesk? Dan werk je hier regelmatig aan mee. Dit alles doe je op basis van een maandrooster. Op werkdagen is onze servicedesk bereikbaar van 7.00 tot 20.00 uur. Buiten deze reguliere openingstijden ben je periodiek inzetbaar voor wachtdiensten. Je kunt dan opgeroepen worden wanneer het bijvoorbeeld erg druk is.

Achtergrond opdracht
De Servicedesk is het contactpunt binnen DCS voor eindgebruikers binnen het ministerie van Financiën om hun verstoringen te melden, registreren en op te laten lossen. De Servicedesk streeft naar een hoog oplossend vermogen waardoor de verstoringen en incidenten in de ICT-dienstverlening al na één contact met de Servicedesk opgelost worden. Het oplossend vermogen ligt momenteel op ong. 70%, waarbij ong. 60% al na één contact wordt opgelost.
De Servicedesk is het portaal van DCS waar eindgebruikers en interne klanten van IV Servicerequests kunnen aanleveren. De Servicedesk is voor de eindgebruikers een Single Point Of Communication bij:

  • verstoringen of vragen op het gebied van ICT;
  • klachten en/of complimenten;
  • servicerequests zoals bijv. aanvragen van produkten uit de Produkten- en Diensten Catalogus.

De servicedesk is altijd telefonisch bereikbaar. Op werkdagen tussen 7.00 en 20.00 uur wordt gewerkt vanaf een desk op locatie in Apeldoorn. De invulling van de bezetting wordt geregeld via een rooster. Tussen 20.00 en 7.00 de volgende werkdag en in het weekend zijn er consignatiediensten.


De servicedesk zet in op bereikbaarheid via meerdere channels (telefoon, e-mail, webcare, ..) De servicedesk verwerkt jaarlijks ongeveer 200.000 telefoon oproepen.

Eisen

  • Alleen Nederlandstalige CV’s aanbieden en kandidaten moeten perfect Nederlands kunnen spreken.
  • Opdracht is minder geschikt voor ZZP’ers ivm wet DBA
  • Vereisten

  • ITIL Foundation (dient binnen 3 maanden te worden behaald)
  • Ongeveer 0,5 jaar aantoonbaar ervaring op een 1e lijns servicedesk
  • Minimaal MBO-4 diploma op het gebied van ICT
  • Goede kennis van Windows 8 en 10 systemen
  • Wensen

  • Kennis van HCL Notes;
  • Kennis van Mac OS;
  • Kennis van telefonie, zowel vast, mobiel als VoIP;
  • Kennis van servicedeskbeheertool van ICD;
  • Kennis van Linux;
  • Kennis van Microsoft Office;
  • ITIL Foundation certificaat
  • HBO werk- en denkniveau of diploma bij voorkeur op het gebied van ICT
  • Competenties

  • Klantgerichte eigenschappen;
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
  • Stressbestendig;
  • Analytisch;
  • Een teamspeler met goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Goed in staat zijn kennis over te dragen aan interne eindgebruikers;
  • Zelfstandigheid; kunnen werken met voldoende inzicht om raakvlakken met de omgeving (zoals klant, collega's, 3e lijnsoplosgroepen) te onderkennen en daarmee rekening te houden.
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

    Bedrijfsgegevens

    Bedrijfs gegevens

    Belastingdienst ICT (2022)

    Rolomschrijving en taakafspraken

    Opdrachtomschrijving
    Collega's helpen bij uiteenlopende technische vragen, daar haal ik veel voldoening uit. Klanttevredenheid staat daarbij voor mij centraal. En extra leuk: ik blijf mezelf ontwikkelen op het gebied van IT én behaal via een interne opleiding mijn hbo-diploma. Win-win! Michael, medewerker IT-servicedesk.

    Verschillende collega's ondersteunen op het gebied van IT. Daar ligt jouw focus als medewerker van de IT-servicedesk in Apeldoorn. Deze desk is onderdeel van Data Center Services: hét center dat de Belastingdienst faciliteert met optimale infrastructuurdiensten. Jij komt met oplossingen en krijgt daarbij volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Een mooie uitdaging.

    Dagelijks help je jouw Belastingdienst-collega's telefonisch vooruit. Je beantwoordt IT-gerelateerde vragen en lost storingen op. Hierbij komt jouw technische kennis van platformen, communicatiemiddelen, werkplektools en infrastructuur goed van pas. Nadat je jouw collega hebt geholpen, leg je zowel de melding als jouw oplossing zorgvuldig vast in de kennisdatabase. Ook bewaak je de afhandeltermijnen conform de ITIL-normen en servicelevels. Operational excellence is waarvoor jij staat: keer op keer vind jij de beste resultaten binnen de mogelijkheden.

    En zijn er projecten rondom het ontwikkelen van onze dienstverlening bij de servicedesk? Dan werk je hier regelmatig aan mee. Dit alles doe je op basis van een maandrooster. Op werkdagen is onze servicedesk bereikbaar van 7.00 tot 20.00 uur. Buiten deze reguliere openingstijden ben je periodiek inzetbaar voor wachtdiensten. Je kunt dan opgeroepen worden wanneer het bijvoorbeeld erg druk is.

    Achtergrond opdracht
    De Servicedesk is het contactpunt binnen DCS voor eindgebruikers binnen het ministerie van Financiën om hun verstoringen te melden, registreren en op te laten lossen. De Servicedesk streeft naar een hoog oplossend vermogen waardoor de verstoringen en incidenten in de ICT-dienstverlening al na één contact met de Servicedesk opgelost worden. Het oplossend vermogen ligt momenteel op ong. 70%, waarbij ong. 60% al na één contact wordt opgelost.
    De Servicedesk is het portaal van DCS waar eindgebruikers en interne klanten van IV Servicerequests kunnen aanleveren. De Servicedesk is voor de eindgebruikers een Single Point Of Communication bij:

    • verstoringen of vragen op het gebied van ICT;
    • klachten en/of complimenten;
    • servicerequests zoals bijv. aanvragen van produkten uit de Produkten- en Diensten Catalogus.

    De servicedesk is altijd telefonisch bereikbaar. Op werkdagen tussen 7.00 en 20.00 uur wordt gewerkt vanaf een desk op locatie in Apeldoorn. De invulling van de bezetting wordt geregeld via een rooster. Tussen 20.00 en 7.00 de volgende werkdag en in het weekend zijn er consignatiediensten.


    De servicedesk zet in op bereikbaarheid via meerdere channels (telefoon, e-mail, webcare, ..) De servicedesk verwerkt jaarlijks ongeveer 200.000 telefoon oproepen.

    Eisen

  • Alleen Nederlandstalige CV’s aanbieden en kandidaten moeten perfect Nederlands kunnen spreken.
  • Opdracht is minder geschikt voor ZZP’ers ivm wet DBA
  • Vereisten

  • ITIL Foundation (dient binnen 3 maanden te worden behaald)
  • Ongeveer 0,5 jaar aantoonbaar ervaring op een 1e lijns servicedesk
  • Minimaal MBO-4 diploma op het gebied van ICT
  • Goede kennis van Windows 8 en 10 systemen
  • Wensen

  • Kennis van HCL Notes;
  • Kennis van Mac OS;
  • Kennis van telefonie, zowel vast, mobiel als VoIP;
  • Kennis van servicedeskbeheertool van ICD;
  • Kennis van Linux;
  • Kennis van Microsoft Office;
  • ITIL Foundation certificaat
  • HBO werk- en denkniveau of diploma bij voorkeur op het gebied van ICT
  • Competenties

  • Klantgerichte eigenschappen;
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
  • Stressbestendig;
  • Analytisch;
  • Een teamspeler met goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Goed in staat zijn kennis over te dragen aan interne eindgebruikers;
  • Zelfstandigheid; kunnen werken met voldoende inzicht om raakvlakken met de omgeving (zoals klant, collega's, 3e lijnsoplosgroepen) te onderkennen en daarmee rekening te houden.
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

    De recruiter

    Shirley Trouwen

    Between

    Deel deze opdracht

    Plaats jouw bieding op Striive

    https://login.striive.com/

    Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

    Privacy Preference Center