Opdrachten
Info
Functie
Lead Solution Architect / Technische ArchitectLocatie
ApeldoornUren per week
40 uren per weekLooptijd
17.04.2022 - 30.12.2022Opdrachtnummer
105838Sluitingsdatum
Opdrachtomschrijving:
“In mijn dagelijks werk als lead it-architect werk ik met collega-architecten aan de vertaling van de EU-regelgeving naar een nationale uitwerking van een solution architectuur tot werkende software. Dit doe ik in nauwe samenwerking met de business” Esther Helder lead architect.
Zowel Nederland als Europa zijn aan wet- en regelgeving gebonden, maar de Nederlandse en Europese wet- en regelgeving sluiten niet altijd op elkaar aan. Daarom is het van belang omzetbelastingprocessen aan te passen. Wij, de keten Omzetbelasting van Integratie Business Services (IBS OB), zijn primair verantwoordelijk voor adviesregie, architectuur, ontwerpen, bouwen, testen, de integratie van (gebruikers)documentatie en het implementatierijp opleveren van aangepaste bedrijfsprocessen en informatievoorziening. Daarnaast zijn we verantwoordelijk voor de integratie van de gehele oplossing, stemmen we de architectuur af, sturen we op de realisatie en de planning van de SAFe-releasetrain, nemen we de lead bij testen en stemmen we af met productmanagement. De komende jaren staan we voor nog een grote uitdaging: het moderniseren van ons applicatielandschap, door in te zetten op state-of-the-art-architectuurprincipes en -technologieën.
Als lead architect wordt het volgende van je verwacht:
> Je geeft inhoudelijke leiding aan het team architecten die binnen het project.
> Je bent verantwoordelijk voor het maken en vastleggen van de architectuur en de keuzes/afwijkingingen die gemaakt worden.
> Je stemt af met architecten van andere onderdelen van het bedrijf.
> Je adviseert het project en programma over mogelijke leuzes en besluiten.
> Je begeleid de teams inhoudelijk en helpt hun de juiste keuzes maken.
> Je helpt mee aan de doorontwikkeling van de afdelingen en het landschap.
Achtergrond opdracht:
Het middel waar aan de komende periode gewerkt gaat worden is: EU BTW e-commerce. 1 Januari 2021 wordt de wetgeving 'e-commerce 2021' van kracht. Dit heeft tot gevolg dat ondernemers die in de EU goederen verkopen of diensten leveren, mogen deelnemen aan de Europese regeling 'One Stop Shop' (OSS) voor het afdragen van de BTW. De wetgeving bestaat uit 3 OSS-regelingen: de unie-regeling, de niet-unie-regeling en de invoerregeling. Aan deze regelingen kunnen ondernemers in de EU en ondernemers van buiten de EU meedoen. De voorwaarden van deelname bepalen welke ondernemer aan welke regeling kan meedoen. Deze drie regelingen vervangen de twee bestaande regelingen die onder de naam MOSS(Mini One Stop Shop) vanaf 2015 in werking zijn. Nieuwe meldingen voor de MOSS-regelingen zijn vanaf januari 2021 niet meer mogelijk. Wel is het nog mogelijk om een correctie te doen op meldingen van voorgaande kwartalen met een maximale leeftijd van 3 jaar. De MOSS-regelingen blijven dan ook tot aan januari 2024 van kracht. Dit betekent dat voor een periode van drie jaar zowel de bestaande MOSS (gedeeltelijk) als de nieuwe OSS in werking zal zijn. Aangezien de geautomatiseerde ondersteuning voor het OB gedeelte voor het grootste deel nieuw wordt ontwikkeld, heeft dit ook gevolgen voor het onderhoud en beheer. De wetgeving voor zowel MOSS als OSS staan drie jaar parallel in productie. Voor de OSS-regelingen wordt uitgegaan van ruim twee miljoen klanten, twaalf miljoen berichten per jaar en een piekverwerking per kwartaal van maximaal 300.000 berichten per dag.Daarnaast is onze IV-afdeling gestart met de modernisering van het IT-landschap. Deze verandering bestrijkt de inrichting voor alle wetgeving in de OB. De verandering die volgt uit de wetgeving voor de OSS-regelingen, wordt gerealiseerd in het nieuwe OB-IT-landschap. De verandering gaat uit van het realiseren van een landschap dat schaalbaar is, rekening houdend met het toevoegen van de overige regelingen.
Eisen:
-De inhuurketen mag maximaal drie schakels bevatten. Dat betekent: X – Between - Belastingdienst, waarbij X een zzp’er of medewerker in dienst van een leverancier dient te zijn. Mocht je als leverancier een zzp’er willen bemiddelen, dan is dat enkel mogelijk door Between een rechtstreekse overeenkomst te laten sluiten met de zzp’er.
-Afgeronde WO opleiding, Uitstekende kennis van en ervaring met architectuur.
-Uitstekende kennis van en ervaring met architectuur (6 jaar).
-Kennis en ervaring met Agile werken (4 jaar).
-Ervaring met werken volgens Scrum (4 jaar).
Wensen:
-Cloud Computing kennis en ervaring is een pré
-Goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Engelse taal (zakelijk Engels ).
Competenties:
Lijnen uitzetten, collega's meenemen, inhoudelijke leiding geven
Zelfstandig, Pro-actief, samenwerken
Analytisch, Creativiteit, Productgerichtheid (kwalitatief)
Klantgerichtheid (intern, extern), Flexibiliteit,
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl
Belastingdienst - ICT
Opdrachtomschrijving:
“In mijn dagelijks werk als lead it-architect werk ik met collega-architecten aan de vertaling van de EU-regelgeving naar een nationale uitwerking van een solution architectuur tot werkende software. Dit doe ik in nauwe samenwerking met de business” Esther Helder lead architect.
Zowel Nederland als Europa zijn aan wet- en regelgeving gebonden, maar de Nederlandse en Europese wet- en regelgeving sluiten niet altijd op elkaar aan. Daarom is het van belang omzetbelastingprocessen aan te passen. Wij, de keten Omzetbelasting van Integratie Business Services (IBS OB), zijn primair verantwoordelijk voor adviesregie, architectuur, ontwerpen, bouwen, testen, de integratie van (gebruikers)documentatie en het implementatierijp opleveren van aangepaste bedrijfsprocessen en informatievoorziening. Daarnaast zijn we verantwoordelijk voor de integratie van de gehele oplossing, stemmen we de architectuur af, sturen we op de realisatie en de planning van de SAFe-releasetrain, nemen we de lead bij testen en stemmen we af met productmanagement. De komende jaren staan we voor nog een grote uitdaging: het moderniseren van ons applicatielandschap, door in te zetten op state-of-the-art-architectuurprincipes en -technologieën.
Als lead architect wordt het volgende van je verwacht:
> Je geeft inhoudelijke leiding aan het team architecten die binnen het project.
> Je bent verantwoordelijk voor het maken en vastleggen van de architectuur en de keuzes/afwijkingingen die gemaakt worden.
> Je stemt af met architecten van andere onderdelen van het bedrijf.
> Je adviseert het project en programma over mogelijke leuzes en besluiten.
> Je begeleid de teams inhoudelijk en helpt hun de juiste keuzes maken.
> Je helpt mee aan de doorontwikkeling van de afdelingen en het landschap.
Achtergrond opdracht:
Het middel waar aan de komende periode gewerkt gaat worden is: EU BTW e-commerce. 1 Januari 2021 wordt de wetgeving 'e-commerce 2021' van kracht. Dit heeft tot gevolg dat ondernemers die in de EU goederen verkopen of diensten leveren, mogen deelnemen aan de Europese regeling 'One Stop Shop' (OSS) voor het afdragen van de BTW. De wetgeving bestaat uit 3 OSS-regelingen: de unie-regeling, de niet-unie-regeling en de invoerregeling. Aan deze regelingen kunnen ondernemers in de EU en ondernemers van buiten de EU meedoen. De voorwaarden van deelname bepalen welke ondernemer aan welke regeling kan meedoen. Deze drie regelingen vervangen de twee bestaande regelingen die onder de naam MOSS(Mini One Stop Shop) vanaf 2015 in werking zijn. Nieuwe meldingen voor de MOSS-regelingen zijn vanaf januari 2021 niet meer mogelijk. Wel is het nog mogelijk om een correctie te doen op meldingen van voorgaande kwartalen met een maximale leeftijd van 3 jaar. De MOSS-regelingen blijven dan ook tot aan januari 2024 van kracht. Dit betekent dat voor een periode van drie jaar zowel de bestaande MOSS (gedeeltelijk) als de nieuwe OSS in werking zal zijn. Aangezien de geautomatiseerde ondersteuning voor het OB gedeelte voor het grootste deel nieuw wordt ontwikkeld, heeft dit ook gevolgen voor het onderhoud en beheer. De wetgeving voor zowel MOSS als OSS staan drie jaar parallel in productie. Voor de OSS-regelingen wordt uitgegaan van ruim twee miljoen klanten, twaalf miljoen berichten per jaar en een piekverwerking per kwartaal van maximaal 300.000 berichten per dag.Daarnaast is onze IV-afdeling gestart met de modernisering van het IT-landschap. Deze verandering bestrijkt de inrichting voor alle wetgeving in de OB. De verandering die volgt uit de wetgeving voor de OSS-regelingen, wordt gerealiseerd in het nieuwe OB-IT-landschap. De verandering gaat uit van het realiseren van een landschap dat schaalbaar is, rekening houdend met het toevoegen van de overige regelingen.
Eisen:
-De inhuurketen mag maximaal drie schakels bevatten. Dat betekent: X – Between - Belastingdienst, waarbij X een zzp’er of medewerker in dienst van een leverancier dient te zijn. Mocht je als leverancier een zzp’er willen bemiddelen, dan is dat enkel mogelijk door Between een rechtstreekse overeenkomst te laten sluiten met de zzp’er.
-Afgeronde WO opleiding, Uitstekende kennis van en ervaring met architectuur.
-Uitstekende kennis van en ervaring met architectuur (6 jaar).
-Kennis en ervaring met Agile werken (4 jaar).
-Ervaring met werken volgens Scrum (4 jaar).
Wensen:
-Cloud Computing kennis en ervaring is een pré
-Goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Engelse taal (zakelijk Engels ).
Competenties:
Lijnen uitzetten, collega's meenemen, inhoudelijke leiding geven
Zelfstandig, Pro-actief, samenwerken
Analytisch, Creativiteit, Productgerichtheid (kwalitatief)
Klantgerichtheid (intern, extern), Flexibiliteit,
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl
Between
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.