Opdrachten
Info
Functie
Lead Java DeveloperLocatie
ApeldoornUren per week
36 uren per weekLooptijd
30.04.2023 - 30.12.2023Opdrachtnummer
135242Sluitingsdatum
Opdrachtomschrijving
LET OP: DEZE AANVRAAG MAAKT DEEL UIT VAN EEN TEAMAANVRAAG Voor IBS Omzetbelasting zijn we op zoek naar een T-shape scrumteam met daarin een Java developer die kennis en kunde heeft op het gebied van Java- ontwikkeling, zowel frontend als backend. De opdracht heeft betrekking op "EU btw e-Commerce" tbv Europese wetgeving, de zo genaamde OneStopShop. De presentatie omtrent dit project is reeds gedeeld.
Wat verwachten we van een developer? Bouwen aan nieuwe functionaliteit. Het oplossen van bevindigen, incidenten & problems daar waar nodig. Het meedenken en adviseren over het ontwerp en de architectuur van de applicatie. Het ondersteunen van de overige teamleden en waar nodig bijspringen om gezamenlijke sprintdoelen te halen. In sprints van 2 weken wordt nauw samengewerkt met de productowner aan nieuwe functionaliteit.
Achtergrond opdracht
Het middel waar aan gewerkt gaat worden is: EU BTW e-commerce. 1 Januari 2021 wordt de wetgeving 'e-commerce 2021' van kracht. Dit heeft tot gevolg dat ondernemers die in de EU goederen verkopen of diensten leveren, mogen deelnemen aan de Europese regeling 'One Stop Shop' (OSS) voor het afdragen van de BTW. De wetgeving bestaat uit 3 OSS-regelingen: de unie-regeling, de niet-unie-regeling en de invoerregeling. Aan deze regelingen kunnen ondernemers in de EU en ondernemers van buiten de EU meedoen. De voorwaarden van deelname bepalen welke ondernemer aan welke regeling kan meedoen. Deze drie regelingen vervangen de twee bestaande regelingen die onder de naam MOSS(Mini One Stop Shop) vanaf 2015 in werking zijn. Nieuwe meldingen voor de MOSS-regelingen zijn vanaf januari 2021 niet meer mogelijk. Wel is het nog mogelijk om een correctie te doen op meldingen van voorgaande kwartalen met een maximale leeftijd van 3 jaar. De MOSS-regelingen blijven dan ook tot aan januari 2024 van kracht.
Dit betekent dat voor een periode van drie jaar zowel de bestaande MOSS (gedeeltelijk) als de nieuwe OSS in werking zal zijn. Aangezien de geautomatiseerde ondersteuning voor het OB gedeelte voor het grootste deel nieuw wordt ontwikkeld, heeft dit ook gevolgen voor het onderhoud en beheer. De wetgeving voor zowel MOSS als OSS staan drie jaar parallel in productie. Voor de OSS-regelingen wordt uitgegaan van ruim twee miljoen klanten, twaalf miljoen berichten per jaar en een piekverwerking per kwartaal van maximaal 300.000 berichten per dag.
Daarnaast is onze IV-afdeling gestart met de modernisering van het IT-landschap. Deze verandering bestrijkt de inrichting voor alle wetgeving in de OB.
De verandering die volgt uit de wetgeving voor de OSS-regelingen, wordt gerealiseerd in het nieuwe OB-IT-landschap. De verandering gaat uit van het realiseren van een landschap dat schaalbaar is, rekening houdend met het toevoegen van de overige regelingen.
Eisen
De inhuurketen mag maximaal 3 schakels hebben. Dat is dus X – Between Belastingdienst, waarbij X ZZP-er kan zijn of een leverancier die de kandidaat in dienst heeft.
Alleen Nederlandstalige CV’s aanbieden en kandidaten moeten native Nederlands kunnen spreken.
Realiseren oplossingen m.b.v. Java en Angular
Wensen
Java 8 Angular Webservices Testautomatisering bij voorkeur Cucumber Mainframe Ipas DB2 SQL Jenkins Maven Sonarcube GIT Jira Confluence XML XSD Splunk Springboot Liberty
Dev-ops Open shift/Container hosting SAFe Scrum IBM WebSphere Application Server (WAS)
Het begeleiden, motiveren en stimuleren van collega's in het team
Competenties
Stressbestendig Energiek Pro-actief Analytisch Samenwerkingsgericht Leergierig/nieuwsgierig Communicatief vaardig Flexibel Opbouwend kritisch Nederlandstalig
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig. Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl
Belastingdienst - ICT
Opdrachtomschrijving
LET OP: DEZE AANVRAAG MAAKT DEEL UIT VAN EEN TEAMAANVRAAG Voor IBS Omzetbelasting zijn we op zoek naar een T-shape scrumteam met daarin een Java developer die kennis en kunde heeft op het gebied van Java- ontwikkeling, zowel frontend als backend. De opdracht heeft betrekking op "EU btw e-Commerce" tbv Europese wetgeving, de zo genaamde OneStopShop. De presentatie omtrent dit project is reeds gedeeld.
Wat verwachten we van een developer? Bouwen aan nieuwe functionaliteit. Het oplossen van bevindigen, incidenten & problems daar waar nodig. Het meedenken en adviseren over het ontwerp en de architectuur van de applicatie. Het ondersteunen van de overige teamleden en waar nodig bijspringen om gezamenlijke sprintdoelen te halen. In sprints van 2 weken wordt nauw samengewerkt met de productowner aan nieuwe functionaliteit.
Achtergrond opdracht
Het middel waar aan gewerkt gaat worden is: EU BTW e-commerce. 1 Januari 2021 wordt de wetgeving 'e-commerce 2021' van kracht. Dit heeft tot gevolg dat ondernemers die in de EU goederen verkopen of diensten leveren, mogen deelnemen aan de Europese regeling 'One Stop Shop' (OSS) voor het afdragen van de BTW. De wetgeving bestaat uit 3 OSS-regelingen: de unie-regeling, de niet-unie-regeling en de invoerregeling. Aan deze regelingen kunnen ondernemers in de EU en ondernemers van buiten de EU meedoen. De voorwaarden van deelname bepalen welke ondernemer aan welke regeling kan meedoen. Deze drie regelingen vervangen de twee bestaande regelingen die onder de naam MOSS(Mini One Stop Shop) vanaf 2015 in werking zijn. Nieuwe meldingen voor de MOSS-regelingen zijn vanaf januari 2021 niet meer mogelijk. Wel is het nog mogelijk om een correctie te doen op meldingen van voorgaande kwartalen met een maximale leeftijd van 3 jaar. De MOSS-regelingen blijven dan ook tot aan januari 2024 van kracht.
Dit betekent dat voor een periode van drie jaar zowel de bestaande MOSS (gedeeltelijk) als de nieuwe OSS in werking zal zijn. Aangezien de geautomatiseerde ondersteuning voor het OB gedeelte voor het grootste deel nieuw wordt ontwikkeld, heeft dit ook gevolgen voor het onderhoud en beheer. De wetgeving voor zowel MOSS als OSS staan drie jaar parallel in productie. Voor de OSS-regelingen wordt uitgegaan van ruim twee miljoen klanten, twaalf miljoen berichten per jaar en een piekverwerking per kwartaal van maximaal 300.000 berichten per dag.
Daarnaast is onze IV-afdeling gestart met de modernisering van het IT-landschap. Deze verandering bestrijkt de inrichting voor alle wetgeving in de OB.
De verandering die volgt uit de wetgeving voor de OSS-regelingen, wordt gerealiseerd in het nieuwe OB-IT-landschap. De verandering gaat uit van het realiseren van een landschap dat schaalbaar is, rekening houdend met het toevoegen van de overige regelingen.
Eisen
De inhuurketen mag maximaal 3 schakels hebben. Dat is dus X – Between Belastingdienst, waarbij X ZZP-er kan zijn of een leverancier die de kandidaat in dienst heeft.
Alleen Nederlandstalige CV’s aanbieden en kandidaten moeten native Nederlands kunnen spreken.
Realiseren oplossingen m.b.v. Java en Angular
Wensen
Java 8 Angular Webservices Testautomatisering bij voorkeur Cucumber Mainframe Ipas DB2 SQL Jenkins Maven Sonarcube GIT Jira Confluence XML XSD Splunk Springboot Liberty
Dev-ops Open shift/Container hosting SAFe Scrum IBM WebSphere Application Server (WAS)
Het begeleiden, motiveren en stimuleren van collega's in het team
Competenties
Stressbestendig Energiek Pro-actief Analytisch Samenwerkingsgericht Leergierig/nieuwsgierig Communicatief vaardig Flexibel Opbouwend kritisch Nederlandstalig
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig. Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl
Between
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.