Opdrachten

Belastingdienst ICT (2022) Functioneel ontwerper/scrummaster

Functioneel ontwerper/scrummaster

Info

Functie

Functioneel ontwerper/scrummaster

Locatie

Apeldoorn

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

17.07.2022 - 30.12.2022

Opdrachtnummer

112680

Sluitingsdatum

date-icon27.06.2022 clock-icon14:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
Voor IBS Omzetbelasting zijn we op zoek naar een flexibele ontwerper die zowel kennis en kunde heeft op het gebied van Functioneel ontwerp als op het gebied van Proces Ontwerp. De opdracht heeft oa. betrekking op "EU btw e-Commerce" tbv Europese wetgeving, de zo genaamde OneStopShop. Wat verwachten we van een ontwerper? Het opstellen en onderhouden van van oa use-cases waarmee het scrumteam aan de slag kan alsmede, indien nodig, het opstellen en onderhouden van ontwerpproducten op het gebied van proces- en organisatie-inrichting binnen de architectuur-kaders. Dat je een verbindende schakel tussen procesontwerp (business) en de IT bent . De werkzaamheden kunnen bestaan oa uit: het opstellen van requirements-, business- en informatie-analyses, het ontwerpen van logische proces- en gegevensmodellen, het uitwerken (ontwerpen en beschrijven van de oplossing) van features, userstories en use-cases zodat ze bruikbaar zijn voor het ontwikkelteam. Daarnaast draag je bij aan het correct interpreteren van jouw product tijdens realisatie en implementatie. In sprints van 2 weken wordt nauw samengewerkt met de productowner aan nieuwe functionaliteit.Team Atlas is ook verantwoordelijk voor onderhoud en beheer op een aantal bestaande applicatie.Daarnaast zouden we graag zien dat deze ontwerper ook de scrummaster wordt voor team Atlas.Het huidige team bestaat uit 2 testers, 3 Java-developers en een productowner.


Achtergrond opdracht:
Het middel waar aan gewerkt gaat worden is: EU BTW e-commerce. 1 Januari 2021 wordt de wetgeving 'e-commerce 2021' van kracht. Dit heeft tot gevolg dat ondernemers die in de EU goederen verkopen of diensten leveren, mogen deelnemen aan de Europese regeling 'One Stop Shop' (OSS) voor het afdragen van de BTW. De wetgeving bestaat uit 3 OSS-regelingen: de unie-regeling, de niet-unie-regeling en de invoerregeling. Aan deze regelingen kunnen ondernemers in de EU en ondernemers van buiten de EU meedoen. De voorwaarden van deelname bepalen welke ondernemer aan welke regeling kan meedoen. Deze drie regelingen vervangen de twee bestaande regelingen die onder de naam MOSS(Mini One Stop Shop) vanaf 2015 in werking zijn. Nieuwe meldingen voor de MOSS-regelingen zijn vanaf januari 2021 niet meer mogelijk. Wel is het nog mogelijk om een correctie te doen op meldingen van voorgaande kwartalen met een maximale leeftijd van 3 jaar. De MOSS-regelingen blijven dan ook tot aan januari 2024 van kracht. Dit betekent dat voor een periode van drie jaar zowel de bestaande MOSS (gedeeltelijk) als de nieuwe OSS in werking zal zijn. Aangezien de geautomatiseerde ondersteuning voor het OB gedeelte voor het grootste deel nieuw wordt ontwikkeld, heeft dit ook gevolgen voor het onderhoud en beheer. De wetgeving voor zowel MOSS als OSS staan drie jaar parallel in productie. Voor de OSS-regelingen wordt uitgegaan van ruim twee miljoen klanten, twaalf miljoen berichten per jaar en een piekverwerking per kwartaal van maximaal 300.000 berichten per dag.Daarnaast is onze IV-afdeling gestart met de modernisering van het IT-landschap. Deze verandering bestrijkt de inrichting voor alle wetgeving in de OB. De verandering die volgt uit de wetgeving voor de OSS-regelingen, wordt gerealiseerd in het nieuwe OB-IT-landschap. De verandering gaat uit van het realiseren van een landschap dat schaalbaar is, rekening houdend met het toevoegen van de overige regelingen.


Eisen:
-Alleen Nederlandstalige CV’s aanbieden en kandidaten moeten native Nederlands kunnen spreken.
-Voor deze opdracht mogen wij geen ZZP’ers aanbieden.

-Aantoonbare, recente kennis en ervaring van functioneel ontwerp in een Agile-omgeving (5 jaar)

Wensen:
-UML
-Usecases
-Userstories
-Webservices
-XSD/XML
-Gegevensmodellering
-Service Oriented Ontwerpen
-Confluence
-Jira
-SAFe
-Scrum
-Kennis/ervaring van Splunk
-De afdeling wil gaan werken met Specification Pipeline, dus kennis van en/of ervaring met Design Thinking en Specification by Example iseen grote plus
-Indien nodig mee kunnen testen in het scrumteam om sprintdoelen te halen is een pré

Competenties:
-Stressbestendig
-Energiek
-Pro-actief
-Analytisch
-Samenwerkingsgericht
-Leergierig/nieuwsgierig
-Communicatief vaardig
-Flexibel
-Opbouwend kritisch
-Nederlandstalig
-Delegeren (scrummasterschap betekent niet per definitie alles zelf doen maar ook de teamleden aansporen om bepaalde scrum-taken op te pakken)


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Belastingdienst ICT (2022)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
Voor IBS Omzetbelasting zijn we op zoek naar een flexibele ontwerper die zowel kennis en kunde heeft op het gebied van Functioneel ontwerp als op het gebied van Proces Ontwerp. De opdracht heeft oa. betrekking op "EU btw e-Commerce" tbv Europese wetgeving, de zo genaamde OneStopShop. Wat verwachten we van een ontwerper? Het opstellen en onderhouden van van oa use-cases waarmee het scrumteam aan de slag kan alsmede, indien nodig, het opstellen en onderhouden van ontwerpproducten op het gebied van proces- en organisatie-inrichting binnen de architectuur-kaders. Dat je een verbindende schakel tussen procesontwerp (business) en de IT bent . De werkzaamheden kunnen bestaan oa uit: het opstellen van requirements-, business- en informatie-analyses, het ontwerpen van logische proces- en gegevensmodellen, het uitwerken (ontwerpen en beschrijven van de oplossing) van features, userstories en use-cases zodat ze bruikbaar zijn voor het ontwikkelteam. Daarnaast draag je bij aan het correct interpreteren van jouw product tijdens realisatie en implementatie. In sprints van 2 weken wordt nauw samengewerkt met de productowner aan nieuwe functionaliteit.Team Atlas is ook verantwoordelijk voor onderhoud en beheer op een aantal bestaande applicatie.Daarnaast zouden we graag zien dat deze ontwerper ook de scrummaster wordt voor team Atlas.Het huidige team bestaat uit 2 testers, 3 Java-developers en een productowner.


Achtergrond opdracht:
Het middel waar aan gewerkt gaat worden is: EU BTW e-commerce. 1 Januari 2021 wordt de wetgeving 'e-commerce 2021' van kracht. Dit heeft tot gevolg dat ondernemers die in de EU goederen verkopen of diensten leveren, mogen deelnemen aan de Europese regeling 'One Stop Shop' (OSS) voor het afdragen van de BTW. De wetgeving bestaat uit 3 OSS-regelingen: de unie-regeling, de niet-unie-regeling en de invoerregeling. Aan deze regelingen kunnen ondernemers in de EU en ondernemers van buiten de EU meedoen. De voorwaarden van deelname bepalen welke ondernemer aan welke regeling kan meedoen. Deze drie regelingen vervangen de twee bestaande regelingen die onder de naam MOSS(Mini One Stop Shop) vanaf 2015 in werking zijn. Nieuwe meldingen voor de MOSS-regelingen zijn vanaf januari 2021 niet meer mogelijk. Wel is het nog mogelijk om een correctie te doen op meldingen van voorgaande kwartalen met een maximale leeftijd van 3 jaar. De MOSS-regelingen blijven dan ook tot aan januari 2024 van kracht. Dit betekent dat voor een periode van drie jaar zowel de bestaande MOSS (gedeeltelijk) als de nieuwe OSS in werking zal zijn. Aangezien de geautomatiseerde ondersteuning voor het OB gedeelte voor het grootste deel nieuw wordt ontwikkeld, heeft dit ook gevolgen voor het onderhoud en beheer. De wetgeving voor zowel MOSS als OSS staan drie jaar parallel in productie. Voor de OSS-regelingen wordt uitgegaan van ruim twee miljoen klanten, twaalf miljoen berichten per jaar en een piekverwerking per kwartaal van maximaal 300.000 berichten per dag.Daarnaast is onze IV-afdeling gestart met de modernisering van het IT-landschap. Deze verandering bestrijkt de inrichting voor alle wetgeving in de OB. De verandering die volgt uit de wetgeving voor de OSS-regelingen, wordt gerealiseerd in het nieuwe OB-IT-landschap. De verandering gaat uit van het realiseren van een landschap dat schaalbaar is, rekening houdend met het toevoegen van de overige regelingen.


Eisen:
-Alleen Nederlandstalige CV’s aanbieden en kandidaten moeten native Nederlands kunnen spreken.
-Voor deze opdracht mogen wij geen ZZP’ers aanbieden.

-Aantoonbare, recente kennis en ervaring van functioneel ontwerp in een Agile-omgeving (5 jaar)

Wensen:
-UML
-Usecases
-Userstories
-Webservices
-XSD/XML
-Gegevensmodellering
-Service Oriented Ontwerpen
-Confluence
-Jira
-SAFe
-Scrum
-Kennis/ervaring van Splunk
-De afdeling wil gaan werken met Specification Pipeline, dus kennis van en/of ervaring met Design Thinking en Specification by Example iseen grote plus
-Indien nodig mee kunnen testen in het scrumteam om sprintdoelen te halen is een pré

Competenties:
-Stressbestendig
-Energiek
-Pro-actief
-Analytisch
-Samenwerkingsgericht
-Leergierig/nieuwsgierig
-Communicatief vaardig
-Flexibel
-Opbouwend kritisch
-Nederlandstalig
-Delegeren (scrummasterschap betekent niet per definitie alles zelf doen maar ook de teamleden aansporen om bepaalde scrum-taken op te pakken)


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Lars Nierop

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center