Opdrachten

Belastingdienst (FF) Programmamanagement ondersteuner (PMO) Programma Informatiehuishouding Open op Orde

Programmamanagement ondersteuner (PMO) Programma Informatiehuishouding Open op Orde

Info

Functie

Programmamanagement ondersteuner (PMO) Programma Informatiehuishouding Open op Orde

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

09.07.2023 - 30.12.2023

Opdrachtnummer

139152

Sluitingsdatum

date-icon26.06.2023 clock-icon16:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Voor het programma Informatiehuishouding Open op Orde zoeken wij een programma management ondersteuner (PMO).
Vanuit deze rol ondersteun je het programma- en projectmanagement bij het organiseren van de samenwerking
met stakeholders en de inrichting van programma- en
projectadministratie.

Hierbij is het belangrijk dat je een proactieve, hands-on
mentaliteit hebt. Je faciliteert inhoudelijke sessies, bewaakt
opdrachten en ondersteund de besluitvormingsprocessen
rondom het programma en de verschillende projecten.

Je bent nauwkeurig in de vastlegging van acties en besluiten
en monitort in hoeverre acties en taken worden opgepakt.
Waar je kansen en risico’s ziet die relevant zijn voor de
projecten, signaleer je dit tijdig. Je ondersteunt bij de
implementatie van verbetervoorstellen om de onderlinge
samenwerking en executiekracht van het project blijvend te
verbeteren.

Daarnaast richt je, je op de audit-trails en vastlegging van
besluitvorming rondom de projecten CRM en Hotspot
Toeslagenaffaire. Het is van belang dat de besluitvorming
rondom deze projecten later reconstrueerbaar is.

Het betreft een tijdelijke opdracht van minimaal een 6
maanden. Het programma Informatiehuishouding Open op
Orde valt onder de Directie Ketenregie. Je legt verantwoording
af aan de programmamanager Informatiehuishouding Open op
Orde van DG Toeslagen.


Achtergrond opdrachtomschrijving

Over Directoraat-generaal Toeslagen Vitale voorzieningen voor iedereen betaalbaar; dát is onze missie!

Miljoenen mensen in Nederland krijgen een of meer toeslagen die voor hen onmisbaar zijn om de kosten te betalen van de
zorgverzekering, de zorg voor kinderen en ruimte om te wonen. Directoraat-generaal Toeslagen draagt bij aan
financieel gezonde huishoudens door het uitkeren van deze
toeslagen. Zo heeft iedereen in onze maatschappij toegang tot
de meest vitale voorzieningen. Drie vragen staan centraal in
ons werk en vormen het kompas in ons dagelijks handelen: Is
het rechtvaardig? Doen we het samen? Zijn we
aanspreekbaar?

Het directoraat-generaal Toeslagen werkt voor meerdere
opdrachtgevers. Voor het ministerie van SZW voert Toeslagen
de kinderopvangtoeslag en het kind gebonden budget uit. Voor
het ministerie van VWS betaalt Toeslagen de zorgtoeslag uit.
Voor het ministerie van BZK keert Toeslagen de huurtoeslag
uit. Met deze financiële bijdragen maakt Toeslagen vitale
voorzieningen voor iedereen betaalbaar.

Eisen:

• Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau.
• Kennis van het werken met werken projecten of
programma’s is een pré.
• Je hebt affiniteit met informatiehuishouding.
• Je kunt goed overweg met MS Office-programma’s.
• Je bent proactief en pakt graag dingen op.
• Je hebt minimaal vijf jaar ervaring met het werken in
projecten en/of programma’s.
• Je hebt ervaring met werken binnen de Rijksoverheid.
• Je houdt van organiseren, structureren en aanpakken.
• Je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel
schriftelijk als mondeling.
• Je bent nauwkeurig.

Attentie :
Als we verder gaan in de procedure wordt u gevraagd
minimaal twee referenties op te geven, waarbij vergelijkbare
opdrachten zijn uitgevoerd. De referentiechecks zijn een
noodzakelijk onderdeel van dit selectieproces.



Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Belastingdienst (FF)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Voor het programma Informatiehuishouding Open op Orde zoeken wij een programma management ondersteuner (PMO).
Vanuit deze rol ondersteun je het programma- en projectmanagement bij het organiseren van de samenwerking
met stakeholders en de inrichting van programma- en
projectadministratie.

Hierbij is het belangrijk dat je een proactieve, hands-on
mentaliteit hebt. Je faciliteert inhoudelijke sessies, bewaakt
opdrachten en ondersteund de besluitvormingsprocessen
rondom het programma en de verschillende projecten.

Je bent nauwkeurig in de vastlegging van acties en besluiten
en monitort in hoeverre acties en taken worden opgepakt.
Waar je kansen en risico’s ziet die relevant zijn voor de
projecten, signaleer je dit tijdig. Je ondersteunt bij de
implementatie van verbetervoorstellen om de onderlinge
samenwerking en executiekracht van het project blijvend te
verbeteren.

Daarnaast richt je, je op de audit-trails en vastlegging van
besluitvorming rondom de projecten CRM en Hotspot
Toeslagenaffaire. Het is van belang dat de besluitvorming
rondom deze projecten later reconstrueerbaar is.

Het betreft een tijdelijke opdracht van minimaal een 6
maanden. Het programma Informatiehuishouding Open op
Orde valt onder de Directie Ketenregie. Je legt verantwoording
af aan de programmamanager Informatiehuishouding Open op
Orde van DG Toeslagen.


Achtergrond opdrachtomschrijving

Over Directoraat-generaal Toeslagen Vitale voorzieningen voor iedereen betaalbaar; dát is onze missie!

Miljoenen mensen in Nederland krijgen een of meer toeslagen die voor hen onmisbaar zijn om de kosten te betalen van de
zorgverzekering, de zorg voor kinderen en ruimte om te wonen. Directoraat-generaal Toeslagen draagt bij aan
financieel gezonde huishoudens door het uitkeren van deze
toeslagen. Zo heeft iedereen in onze maatschappij toegang tot
de meest vitale voorzieningen. Drie vragen staan centraal in
ons werk en vormen het kompas in ons dagelijks handelen: Is
het rechtvaardig? Doen we het samen? Zijn we
aanspreekbaar?

Het directoraat-generaal Toeslagen werkt voor meerdere
opdrachtgevers. Voor het ministerie van SZW voert Toeslagen
de kinderopvangtoeslag en het kind gebonden budget uit. Voor
het ministerie van VWS betaalt Toeslagen de zorgtoeslag uit.
Voor het ministerie van BZK keert Toeslagen de huurtoeslag
uit. Met deze financiële bijdragen maakt Toeslagen vitale
voorzieningen voor iedereen betaalbaar.

Eisen:

• Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau.
• Kennis van het werken met werken projecten of
programma’s is een pré.
• Je hebt affiniteit met informatiehuishouding.
• Je kunt goed overweg met MS Office-programma’s.
• Je bent proactief en pakt graag dingen op.
• Je hebt minimaal vijf jaar ervaring met het werken in
projecten en/of programma’s.
• Je hebt ervaring met werken binnen de Rijksoverheid.
• Je houdt van organiseren, structureren en aanpakken.
• Je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel
schriftelijk als mondeling.
• Je bent nauwkeurig.

Attentie :
Als we verder gaan in de procedure wordt u gevraagd
minimaal twee referenties op te geven, waarbij vergelijkbare
opdrachten zijn uitgevoerd. De referentiechecks zijn een
noodzakelijk onderdeel van dit selectieproces.



Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Fouzia Boudri

FastFlex

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.