Opdrachten

APM Terminals Management B.V. Manager Facility & Demand

Manager Facility & Demand

Info

Functie

Manager Facility & Demand

Locatie

Rotterdam

Uren per week

40 uren per week

Looptijd

27.03.2024 - 27.04.2024

Opdrachtnummer

156962

Sluitingsdatum

date-icon22.04.2024 clock-icon10:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Positie in de organisatie
Rapporteert aan Head of Assetmanagement
Geeft leiding aan Medewerkers afdeling Facility & Demand (ca. 3 fte) medewerkers welke in dienst zijn van APMT. Daarnaast is de Facility Manager verantwoordelijk voor het contract met de outsourced Facility partner. In totaal komt dit neer op een team van circa 10-15 medewerkers.
Geeft tevens sturing aan contractors die werkzaamheden op de plant uitvoeren.


Functiedoel
Bijdrage aan het beleid en de strategie van de afdeling Assetmanagement en zorgen dat alle voor onderhoud benodigde assets Niet alleen voor onderhoud maar ook voor de operatie. Het beperken tot voor onderhoud benodigde assets is niet juist (o.m. gebouwen, het terrein, de powergrid, de infrastructuur, de schoonmaak en catering te allen tijde in de juiste staat en tegen juiste prijs (dit vind ik wat vreemd het gaat om kosten en wel de meest optimale cost of ownership zien te vinden beschikbaar zijn.
Realiseren van de doelen en activiteiten van de afdeling middels leidinggeven aan de supervisor en beheren van de SLA contracten en onderaannemers.



Kernactiviteiten 
- inventariseren van wensen m.b.t. interne verbouwingen, bereikbaarheid, voorzieningen, onderhoud e.d.
- opstellen van onderhoudsplan en -planning t.b.v. MT inclusief benodigd budget
- na goedkeuring, leiden van en/of deelnemen aan facilitaire projecten, bewaken van uitvoering binnen gestelde tijd, kwaliteit en budget
- concretiseren van plannen en afdelingsgerelateerde kosten in kostenramingen
- opstellen van budget (jaarlijks), meerjarenonderhoudsplan actueel houden en motiveren/toelichten aan leidinggevende, beheren van de budgetten
- mate waarin projecten worden gerealiseerd binnen gestelde kwaliteit, planning en budget
- realiteitsgehalte budgetten

- kennis nemen en actief toetsen van de mate waarin alle betrokkenen voldoende op de hoogte zijn van de veiligheids- en bedrijfsvereisten
- zorgdragen voor (eventueel) aanvullende trainingen of aan te scherpen procedures en instructies
- zorgen voor een ordelijke, schone en veilige werkomgeving
- opstellen van meerjaren onderhoudsplannen, de onderhoudsstrategie en -plannen voor civiel/infra, powergrid en overige facilities, rollend materieel (vervoer/transport) en ACV’s

Resultaatcriteria

- (toezien) naleving van veiligheidsvoorschriften
- tijdige signalering en melding calamiteiten
- veilige en schone werkomgeving
- mate waarin e.e.a. wordt begrepen

- mate waarin projecten worden gerealiseerd binnen gestelde kwaliteit, planning en budget
- realiteitsgehalte budgetten

- actualiteit en juistheid strategie en plannen
- inzicht in wensen organisatie




Contractmanagement
- specificeren/omschrijven van benodigde werkzaamheden en opvragen van offertes (taak van inkoop)
- zorgdragen voor tijdige uitvoering van (wettelijke) keuringen en eisen als gesteld in de vergunningen voor installaties, apparatuur, e.e.a. in samenspraak HSSE
- beheren van de contracten met externe onderhoudsbe-drijven en/of specialisten, contractors
- bespreken van evt. knelpunten, w.o. niet nakomen van afspraken, vertragingen in werkuitvoering, kwaliteit ingehuurd personeel, etc.
- vaststellen van specificaties t.b.v. civiel, infra, powergrid en overige facilities.
- afwegen of uitbesteden civiel, infra en facility wenselijk is, adviseren van leidinggevenden periodiek evalueren van totale dienstverlening en nakomen Service level Agreements i.o. leidinggevende en Inkoop, aangaan c.q. verlengen van contracten, voeren van onderhandelingen, e.e.a. inkoop

Resultaat criteria:
 - kostenbeheersing
- geborgde servicelevel agreements
- adequate bijsturing
- optimale leveranciersrelatie
- kwaliteit van contractors
- correctheid van evaluaties



Managementinformatie
- zorgdragen voor tijdige en correcte analyses en rapportage en dossier opbouw inzake civiel/infra (wellicht beter om het hard facilities te gaan noemen en facility gerelateerde zaken
- bewaken van budgetten en verklaren van afwijkingen

Resultaatcriteria

- inzichtelijk- en beschikbaarheid van gegevens/dossiers
- juistheid budgetbeheer



Gerealiseerde civiele/infrawerk-zaamheden en facility

- bespreken van het werk en de bijzonderheden met de faility supervisor en de externe soft en hardware partner en diverse contractors
- zorgen dat de benodigde vergunningen aanwezig en actueel zijn. Taak voor supervisor.
- toezien op de uitvoering van Taak Risico Analyse (TRA) voor startwerkzaamheden en laten uitvoeren van maatregelen ter verkleining van risico’s (indien nodig)
- (laten) toezien op de werkuitvoering en voortgang (in grote lijnen) en waarborgen van de kwaliteit van uitgevoerd c.q. uitbesteed werk
- ingrijpen bij afwijkingen en bijsturen c.q. oplossen van moeilijkheden (laten) begeleiden/instrueren nieuwe contractors inzake procedures en werkwijzen, verzorgen van informatievoorziening

Resultaatcriteria: 

- verantwoorde en veilige uitvoering werkzaamheden
- realisatie plannen binnen gestelde kosten
- conformiteit werkvergunningen procedure
- inzichtelijkheid in risico’s
- geborgde servicelevel agreements


Samenwerking collega’s

bewust zijn van het gemeenschappelijke doel van APMT en specifiek Asset Management, actief uitdragen en onderdeel maken van het eigen werk en het werk van de medewerkers
- informatie delen met en vragen stellen aan collega’s ten einde jezelf, het team en het gemeenschappelijke doel verder te brengen
- deelnemen aan en meewerken binnen het sturende team van afdeling Asset Management
Resultaatcriteria

- actualiteit van kennis van het gemeenschappelijke doel
- mate van constructieve samenwerking, leren en werkplezier


Presterende en ontwikkelde medewerkers
- coachen, begeleiden en motiveren van medewerkers
- stimuleren van het team en de individuen om zich verder te ontwikkelen en het (kunnen) nemen van de eigen verantwoordelijkheid
- voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken
- behartigen van personeelsaangelegenheden binnen gegeven kaders
- mate waarin het gemeenschappelijke doel helder is
- mate van optimaal lerende en presterende omgeving
- mate van constructieve samenwerking, leren en werkplezier

Resultaatcriteria

- mate waarin het gemeenschappelijke doel helder is
- mate van optimaal lerende en presterende omgeving
- mate van constructieve samenwerking, leren en werkplezier


Lijkt dit je een klus die je op het lijf is geschreven, schroom dan niet om te reageren


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

APM Terminals Management B.V.

Rolomschrijving en taakafspraken

Positie in de organisatie
Rapporteert aan Head of Assetmanagement
Geeft leiding aan Medewerkers afdeling Facility & Demand (ca. 3 fte) medewerkers welke in dienst zijn van APMT. Daarnaast is de Facility Manager verantwoordelijk voor het contract met de outsourced Facility partner. In totaal komt dit neer op een team van circa 10-15 medewerkers.
Geeft tevens sturing aan contractors die werkzaamheden op de plant uitvoeren.


Functiedoel
Bijdrage aan het beleid en de strategie van de afdeling Assetmanagement en zorgen dat alle voor onderhoud benodigde assets Niet alleen voor onderhoud maar ook voor de operatie. Het beperken tot voor onderhoud benodigde assets is niet juist (o.m. gebouwen, het terrein, de powergrid, de infrastructuur, de schoonmaak en catering te allen tijde in de juiste staat en tegen juiste prijs (dit vind ik wat vreemd het gaat om kosten en wel de meest optimale cost of ownership zien te vinden beschikbaar zijn.
Realiseren van de doelen en activiteiten van de afdeling middels leidinggeven aan de supervisor en beheren van de SLA contracten en onderaannemers.



Kernactiviteiten 
- inventariseren van wensen m.b.t. interne verbouwingen, bereikbaarheid, voorzieningen, onderhoud e.d.
- opstellen van onderhoudsplan en -planning t.b.v. MT inclusief benodigd budget
- na goedkeuring, leiden van en/of deelnemen aan facilitaire projecten, bewaken van uitvoering binnen gestelde tijd, kwaliteit en budget
- concretiseren van plannen en afdelingsgerelateerde kosten in kostenramingen
- opstellen van budget (jaarlijks), meerjarenonderhoudsplan actueel houden en motiveren/toelichten aan leidinggevende, beheren van de budgetten
- mate waarin projecten worden gerealiseerd binnen gestelde kwaliteit, planning en budget
- realiteitsgehalte budgetten

- kennis nemen en actief toetsen van de mate waarin alle betrokkenen voldoende op de hoogte zijn van de veiligheids- en bedrijfsvereisten
- zorgdragen voor (eventueel) aanvullende trainingen of aan te scherpen procedures en instructies
- zorgen voor een ordelijke, schone en veilige werkomgeving
- opstellen van meerjaren onderhoudsplannen, de onderhoudsstrategie en -plannen voor civiel/infra, powergrid en overige facilities, rollend materieel (vervoer/transport) en ACV’s

Resultaatcriteria

- (toezien) naleving van veiligheidsvoorschriften
- tijdige signalering en melding calamiteiten
- veilige en schone werkomgeving
- mate waarin e.e.a. wordt begrepen

- mate waarin projecten worden gerealiseerd binnen gestelde kwaliteit, planning en budget
- realiteitsgehalte budgetten

- actualiteit en juistheid strategie en plannen
- inzicht in wensen organisatie




Contractmanagement
- specificeren/omschrijven van benodigde werkzaamheden en opvragen van offertes (taak van inkoop)
- zorgdragen voor tijdige uitvoering van (wettelijke) keuringen en eisen als gesteld in de vergunningen voor installaties, apparatuur, e.e.a. in samenspraak HSSE
- beheren van de contracten met externe onderhoudsbe-drijven en/of specialisten, contractors
- bespreken van evt. knelpunten, w.o. niet nakomen van afspraken, vertragingen in werkuitvoering, kwaliteit ingehuurd personeel, etc.
- vaststellen van specificaties t.b.v. civiel, infra, powergrid en overige facilities.
- afwegen of uitbesteden civiel, infra en facility wenselijk is, adviseren van leidinggevenden periodiek evalueren van totale dienstverlening en nakomen Service level Agreements i.o. leidinggevende en Inkoop, aangaan c.q. verlengen van contracten, voeren van onderhandelingen, e.e.a. inkoop

Resultaat criteria:
 - kostenbeheersing
- geborgde servicelevel agreements
- adequate bijsturing
- optimale leveranciersrelatie
- kwaliteit van contractors
- correctheid van evaluaties



Managementinformatie
- zorgdragen voor tijdige en correcte analyses en rapportage en dossier opbouw inzake civiel/infra (wellicht beter om het hard facilities te gaan noemen en facility gerelateerde zaken
- bewaken van budgetten en verklaren van afwijkingen

Resultaatcriteria

- inzichtelijk- en beschikbaarheid van gegevens/dossiers
- juistheid budgetbeheer



Gerealiseerde civiele/infrawerk-zaamheden en facility

- bespreken van het werk en de bijzonderheden met de faility supervisor en de externe soft en hardware partner en diverse contractors
- zorgen dat de benodigde vergunningen aanwezig en actueel zijn. Taak voor supervisor.
- toezien op de uitvoering van Taak Risico Analyse (TRA) voor startwerkzaamheden en laten uitvoeren van maatregelen ter verkleining van risico’s (indien nodig)
- (laten) toezien op de werkuitvoering en voortgang (in grote lijnen) en waarborgen van de kwaliteit van uitgevoerd c.q. uitbesteed werk
- ingrijpen bij afwijkingen en bijsturen c.q. oplossen van moeilijkheden (laten) begeleiden/instrueren nieuwe contractors inzake procedures en werkwijzen, verzorgen van informatievoorziening

Resultaatcriteria: 

- verantwoorde en veilige uitvoering werkzaamheden
- realisatie plannen binnen gestelde kosten
- conformiteit werkvergunningen procedure
- inzichtelijkheid in risico’s
- geborgde servicelevel agreements


Samenwerking collega’s

bewust zijn van het gemeenschappelijke doel van APMT en specifiek Asset Management, actief uitdragen en onderdeel maken van het eigen werk en het werk van de medewerkers
- informatie delen met en vragen stellen aan collega’s ten einde jezelf, het team en het gemeenschappelijke doel verder te brengen
- deelnemen aan en meewerken binnen het sturende team van afdeling Asset Management
Resultaatcriteria

- actualiteit van kennis van het gemeenschappelijke doel
- mate van constructieve samenwerking, leren en werkplezier


Presterende en ontwikkelde medewerkers
- coachen, begeleiden en motiveren van medewerkers
- stimuleren van het team en de individuen om zich verder te ontwikkelen en het (kunnen) nemen van de eigen verantwoordelijkheid
- voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken
- behartigen van personeelsaangelegenheden binnen gegeven kaders
- mate waarin het gemeenschappelijke doel helder is
- mate van optimaal lerende en presterende omgeving
- mate van constructieve samenwerking, leren en werkplezier

Resultaatcriteria

- mate waarin het gemeenschappelijke doel helder is
- mate van optimaal lerende en presterende omgeving
- mate van constructieve samenwerking, leren en werkplezier


Lijkt dit je een klus die je op het lijf is geschreven, schroom dan niet om te reageren


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Arthur Timman

FastFlex

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center